سنندج- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا در استان طی ۱۰ روز اخیر حدود ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ 19 October 2022

به گزارش تابناک کردستان، فرزام بیدارپور اظهار کرد: آنفلوآنزا در ۱۰ روز گذشته نسبت به ۱۰ روز قبل از آن در استان ۴۵ درصد افزایش داشته و اگر مراقبت‌ها جدی نشود، روند افزایشی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در هر شهرستان یک پایگاه رصد و پایش و در سنندج ۲ پایگاه کار شناسایی بیماران مبتلا به آنفلوآنزا را بر عهده دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه روند ابتلاء به آنفلوآنزا در حال افزایش است، افزود: هر چند حدود ۵ تا ۱۵ درصد بیماران نیاز به بستری و درمان تکمیلی دارند ولی این بیماری در هر صورت مشکلاتی را برای افراد دارد.

بیدارپور افزود: استفاده از ماسک در محیط‌های شلوغ، مسقف و حمل و نقل عمومی و قرنطینه افراد بیمار الزامی است.

وی به کودکان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان و افراد بالاتر از ۶۵ سال و نیز نیروهای بهداشتی و درمانی توصیه کرد: واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

بیدارپور به پزشکان و متخصصان هم توصیه کرد که از تجویز بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها با توجه به فصل سرما و شیوع عفونت‌های ویروسی از جمله آنفلوآنزا، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: آنتی‌بیوتیک‌ها تأثیر بسزایی در بهبود شرایط این بیماران ندارند و از سوی دیگر، این تجویز و مصرف بی‌رویه باعث ایجاد مقاومت‌های آنتی‌بیوتیکی و عوارض در برخی بیماران می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار