رییس کل دادگستری کردستان:
رییس کل دادگستری کردستان بر لزوم تبیین نقش فضای مجازی در افزایش جرایم و پرونده‌های قضایی در جامعه، توسط ائمه جمعه و جماعات تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ 08 November 2022

به گزارش تابناک کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی دوشنبه شب در نشست فصلی با ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن استان کردستان در سنندج اظهار داشت: ایجاد واحدهای صلح و سازش در ستادهای نماز جمعه و همچنین مساجد از دیگر راهکارهایی است که با محوریت ائمه جمعه و جماعات می تواند از افزایش ورودی پرونده ها به دادگستری جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر دشمن با برنامه ریزی هدفمند، دقیق و مستمر بر نوجوانان و جوانان تمرکز کرد، افزود: وقتی برای دشمنان جمهوری اسلامی اقتدار و قدرت بازدارندگی دفاعی کشورمان اثبات شد، سناریوی مقابله خود را از پوسته حمله نظامی به مرزهای جغرافیایی کشور، به هسته ایجاد اغتشاشات در داخل شهرها تغییر دادند و با برنامه ریزی عظیم رسانه ای به اغتشاشات اخیر دامن زدند.

رییس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: تمرکز دشمنان نظام با برنامه ریزی هدفمند، دقیق و مستمر بر نوجوانان و جوانان ثابت کرد که ارکان فرهنگی نظام باید در جامعه، مدرسه و خانواده تلاش ها و اقدامات بیشتری انجام دهند تا نقشه های استکبار خنثی شود.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: جایگاه امامت جمعه همانند جایگاه قضا اعتبار خود را از ولایت فقیه دارد و جزء خدمتگزاران این نظام مقدس محسوب می شوند.

وی ادامه داد: بر اساس تاکید رییس قوه قضاییه، در استان کردستان کارگروه هایی متشکل از مسوولان در مرکز استان و شهرستان ها با حضور مسوولان قضایی و اداری و ائمه جمعه و جماعات تشکیل شده و مسایل و مشکلات را رصد و بررسی می کنند.

رییس کل دادگستری کردستان افزود: از ائمه جماعات استان تقاضا داریم با استفاده از تریبون های نماز جمعه، آگاهی حقوقی مردم را افزایش دهند و همچنین در بحث تثبیت اراضی کشاورزی توسط کشاورزان استان، دستگاه قضا را یاری دهند.

حجت الاسلام حسینی پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را مطرح کرد و گفت: در این کمیته، ۱۰ عنوان دارای اولویت دعاوی کیفری و حقوقی توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم به ائمه جمعه و جماعات منعکس می شود تا انها از طریق سخنرانی های خود و آگاهی رسانی به مردم در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و جرایم و همچنین اختلافات حقوقی تاثیرگذار باشند.

وی همچنین بر ضرورت ثبت رسمی واقعه های ازدواج و طلاق همزمان با اجرای صیغه شرعی نکاح و طلاق تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار