استاندار کردستان از تحقق ۱۰۰ و هفت دهم درصدی اشتعال تعهد شده استان در مدت زمان کمتر از ۸ ماه از سال‌جاری خبر داد و آن را حاصل کار جمعی و هماهنگی مطلوب میان دستگاه‌های اجرایی ، بانک‌ها و مردم عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ 08 November 2022

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی کوشا روز گذشته در ششمین جلسه کارگروه اشتغال استان با تقدیر از عملکرد خوب دستگاه‌ها ‌در سطح استان گفت:در حالی که تعهد ایجاد اشتغال کردستان برای امسال ۳۳ هزار و ۵۰۰ شغل بود تاکنون حدود ۳۴ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده است که نشان از ظرفیت‌های بزرگ کردستان است.
وی ادامه داد:سال گذشته تعهد اشتغال استان حدود ۱۶ هزار شغل بود که تا پایان آبانماه تنها دو درصد از آن در سامانه رصد ثبت شده بود، درحالی که امسال با افتخار اعلام می‌کنیم که یک گام بزرگ و خوشحال کننده برای استان برداشته شده است.
وی با بیان اینکه عملکردها صرفا مربوط به یک شخص یا دستگاه خاص نیست و همه در این دستاورد بزرگ نقش دارند، ادامه داد:موفقیت‌های استان تنها مربوط به حوزه اشتغال نیست ، چرا که تورم ۱۲ ماه منتهی به مهرماه سال گذشته بالای ۵۰ درصد بود که در این مدت با ۷ درصد کاهش به ۴۳ درصد رسیده است که نشانه پویایی و حرکت اقتصاد استان در مسیر درست است.
وی تاکید کرد : البته این شرایط هنوز نقطه مطلوب ما نیست اما نشان از درستی مسیر دارد.
استاندار کردستان همچنین با تقدیر از عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات و رشد عملکرد بانک‌ها در قیاس با سال گذشته گفت:این میزان رشد حاصل هماهنگی و عزم جدی میان مدیران برای رساندن کردستان به جایگاه حقیقی خود است و این رویکرد همچنان باید با قدرت و قوت تداوم پیدا کند.
وی افزود: ما روزی می‌توانیم با افتخار از خدمات ارائه شده به مردم و دستاوردها سخن بگوییم که مردم آثار این تلاش ها و تدابیر را در سفره و زندگی خود احساس کنند.
زارعی کوشا در ادامه به پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی بدون هیچ گونه کوتاهی به متقاضیان تاکید کرد و اظهار داشت:اگر ما بتوانیم تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی را به صورت کامل جذب کنیم محدودیتی در دریافت اعتبارات جدید از این محل نداریم، بر همین اساس ضرورت دارد این تسهیلات با سرعت جذب و به متقاضیان پرداخت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار