فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس رشد علمی کشور است و علیرغم اینکه در بدترین شرایط وابستگی به خارج از کشور بودیم اما به همت جوانان و رزمندگان بزرگترین اقدامات انجام شد و پیچیده ترین کارهای علم در دفاع مقدس انجام شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵ 03 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردار محسن کریمی عصر پنجشنبه در آیین رونمایی از مقاله نقش شهربانی استان در دفاع مقدس با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس اقدامی در راستای جلوگیری از تحریف و فراموشی سپردن فرهنگ دفاع مقدس است افزود: با آغاز تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان یک نهضت علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس اتفاق افتاده که برکت این نهضت تولید علم در حوزه دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس گام بلندی در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت در جامعه است یادآورشد:دانشنامه دفاع مقدس گامی بلند برای معرفی و نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان و نسل های آینده است و به نوعی پشتوانه راهبردی ، فکری و معنوی است.
سردار کریمی افزود: امروز به همت پیشکسوتان، رزمندگان و اساتید دانشگاه که در دانشنامه استانی مشغول به فعالیت هستند مقاله نقش شهربانی استان مرکزی در دوران پرافتخار دفاع مقدس رونمایی شد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: در راستای تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس تهیه مقالات تخصصی از نقش ادارات‌ و اماکن در دستور کار قرار گرفته و با توجه به نقش مهم شهربانی این مهم در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی افزود: جمعی از پیشکسوتان ، فرماندهان دفاع مقدس و اساتید برجسته برای جمع آوری نقش شهربانی استان طی جلسات مستمر و فشرده گرد هم آمدند و خوشبختانه کار قابل تقدیر و جامعی گرد آوری شد که امروز مقاله آن رونمایی شد.
وی بیان کرد: شهربانی استان مرکزی در سال ۱۲۸۵ همزمان با شهربانی کل کشور تاسیس شد و بعد از انقلاب اسلامی ماموران شهربانی با حضور در جمع مردم با انقلاب اسلامی اعلام همبستگی کردند و استان مرکزی رزمندگان شاخصی در شهربانی دارد که نقش آنها در حماسه های آن دوران بسیار برجسته است.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: در طول دفاع مقدس بیش از ۹۳۹ تن از کارکنان شهربانی به جبهه اعزام شدند که ۱۷ نفر از آنها به شهادت رسیدند و شهیدان موسی عزیز آبادی ، مسلم میرطیبی ، محمدرحیم میرطیبی، یوسفعلی دوست محمدی ، سعید رضایی عراقی ، محمدجواد داودابادی ، عزت الله ملکی سنجانی و مجتبی محسنی از شهدای شاخص شهربانی استان هستند و هرکدام کارنامه درخشانی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار