سنندج- رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: ۹۶۰ دانش آموز دوره ابتدایی استثنایی استان در طرح معنوی سودای بندگی به منظور آموزش عملی وضو و نماز شرکت کردند.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹ 26 February 2023

طالب محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای تبیین و نهادینه ساختن فرهنگ انسان ساز نماز و نمایان سازی جلوه‌ی تمام نما از مظاهر بارز دینی و معنویت، طرح سودای بندگی در مدارس استثنایی دوره ابتدایی برای دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه استان برگزار شد.

وی افزود: در طرح «سودای بندگی» نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی استان آموزش داده می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان، ترویج فرهنگ نماز را یک نوع سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی دانست و با تأکید بر اینکه همه اعمال انسان بر اساس نماز به عنوان نخستین ستون دین محاسبه می‌شود، تصریح کرد: اگر در تعلیم و تربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد، در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

محمدی با برشمردن نماز به عنوان یکی از نهادهای تربیتی دینی که جلوه‌ی تمام نمای مظاهر دینداری و معنویت است، افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش آموزان دوره ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.

وی گفت: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرار گیرد.

محمدی با تأکید بر تأثیر گذاری این فرضیه الهی در رشد، تعالی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

وی عنوان کرد: اجرای این طرح از اول آبان ماه آغاز و تا اواخر بهمن ماه در مدارس استثنایی دوره ابتدایی استان ادامه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار