کد خبر: ۱۱۰۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۶ 12 May 2023

به‌گزارش خبرگزاری تابناک در استان کردستان، اسماعیل احمدی روز پنج‌شنبه ٢٠ اردیبهشت‌ماه ١٤٠٢ در نشست خبری که با حضور سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروز امسال و ایام عید سعید فطر، بیش از یک میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از مریوان بازدید کردند.

فرماندار مریوان افزود: ما معتقدیم که شهرستان مریوان این استعداد و ظرفیت را دارد که بیشتر از این میزان پذیرای گردشگران باشد.

او عنوان کرد: درایام ابعین سال گذشته نیز تردد ٧٦ هزار و ٣٠٠ نفر در مرز باشماق مریوان ثبت شد و امیدواریم امسال این رقم به عددی بالغ بر ٣٠٠ هزار نفر برسد.

احمدی با بیان اینکه مریوان در حوزه گردشگری مذهبی، فرهنگی، ورزشی و... یکی از قطب های گردشگری کشور است، یادآور شد: اگر می‌خواهیم گردشگری به‌عنوان مزیت نسبی مریوان و یک آورده پایدار و موضوع راهبردی رونق بگیرد باید به مسئله زیرساخت‌ها بیش از پیش توجه شود.

فرماندار مریوان بیان کرد: از لحاظ کمیت پذیرش گردشگر و تنوع موضوعات و حوزه‌های مختلف گردشگری که می‌تواند افراد مختلفی را جذب کند، به‌دنبال رسیدن به اعداد آرمانی هستیم.

دکتر اسماعیل احمدی فرماندار شهرستان مریوان در پایان سخنانش ساماندهی دریاچه زریوار را یکی از مسائل مهم در این شهرستان عنوان کرد و گفت: امید است با همکاری و تعامل میان دستگاه‌های اجرایی و استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌ها بتوانیم در راستای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه قدم‌های محکمی برداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار