عزم جدی سازمان جهادکشاورزی کردستان در تبدیل شهرستان دیواندره به یکی از قطب های دامپروری و تولید گوشت قرمز
کد خبر: ۱۱۰۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ 13 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کردستان دکتر پیمان اسکندری به عزم جدی این سازمان در افزایش بهره‌وری از ظرفیت های دامداری و دامپروری شهرستان دیواندره و ایجاد ظرفیت های اشتغالزایی چشمگیر در این عرصه تاکید کرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت : گاوداری هزار راسی سمینتال دیواندره که در مسیر روستای دربند احداث شده در آستانه بهره برداری قرار دارد.

پیمان اسکندری در گفت و گو با تابناک کردستان اظهار کرد : گاوداری ۱۰۰۰ راسی سمینتال دیواندره از لحاظ سازه ای و ماشین پروژه فعال می باشد و در چند روز آینده کارهای ساختمانی به اتمام خواهد رسید.

اسکندری ادامه داد: تسهیلات این پروژه ۱۵۵ میلیارد تومان است که تاکنون حدود ۹۷ میلیارد آن جذب شده و با جذب مابقی تسهیلات بزودی دام ها خریداری و وارد پروژه خواهد شد و این گاوداری از لحاظ سرمایه ای و اشتغال زایی به نفع منطقه است.

پیمان اسکندری همچنین با اشاره به تکمیل و راه اندازی این پروژه افزود، در این گاوداری سالانه ۴۵۰ تن گوشت قرمز و مابین ۱۱ تا ۱۲ هزار تن شیر تولید خواهد شد که این پروژه مهم ۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.

اسکندری با اشاره به ظرفیت شهرستان دیواندره به دلیل داشتن مراتع کم نظیر گفت  سازمان جهاد کشاورزی کردستان در تبدیل این شهرستان به یکی از قطب های دامپروری و تولید گوشت عزم جدی دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار