بانه، قلب اقتصادی کردستان
80 درصد اعتبارات شهرستان بانه در سال گذشته تخصیص یافت
کد خبر: ۱۱۰۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۲ 25 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک در کردستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت : در سال گذشته بیش از 960 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان بانه تخصیص داده شد .

ارسلان ازهاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به اختصاص 80 درصدی اعتبارات شهرستان بانه در سال گذشته گفت: از مجموع 1 هزار و 230 میلیارد ریال از اعتبارات مصوب شده به شهرستان بانه بیش از 960 میلیارد ریال تخصیص یافت .

ارسلان ازهاری در دومین جلسه شواری اداری شهرستان بانه با محوریت برگزاری یادواره کشوری شهدای 15 خرداد سال 1363 شهرستان بانه اظهار داشت: در سال گذشته در راستای شفاف سازی و نظارت بر روند اجرای پروژه های عمرانی در شهرستان ها تخصیص اعتبار هر شهرستان به فرمانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد که این اقدام در نوع خود بی نظیر و برای اولین بار در استان کردستان انجام شد.

وی با تاکید بر رعایت عدالت و ساز و کار قانونی لازم جهت تخصیص اعتبار در سطح شهرستان افزود : خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و پیگیری های استان ،  اعتبارات تخصیص یافته در سال گذشته عمدتاً به صورت نقدی بود و به حساب کلیه دستگاه‌های اجرایی واریز شده است که ضروری است فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی سطح استان نیز در راستای هزینه کرد این اعتبارات تخصیص یافته با رعایت قوانین و مقررات ، صرفه جویی های اقتصادی ، رعایت اولویت بندی های صورت گرفته در هزینه کردها و جلوگیری از برگشت اعتبار قبل از موعد مقرر و حداکثر تا 31 شهریور ماه اقدام نمایند .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به تخصیص 80 درصدی اعتبارات شهرستان بانه در سال گذشته گفت: از مجموع 1 هزار و 230 میلیارد ریال از اعتبارات مصوب شده به شهرستان بانه بیش از 960 میلیارد ریال تخصیص یافت .

وی با اشاره به نام‌گذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) به نام سال" مهار تورم و رشد تولید " اظهار داشت: شهرستان بانه با دارا بودن مزیت های فراوان نسبی در حوزه های مختلف اعم از گردشگری ، مرز و ... دارای شرایط ویژه جهت تولید است که امیدواریم موضوع ایجاد منطقه آزاد اقتصادی این شهرستان در کمترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب رسیده و زمینه ساز جذب و فعالیت سرمایه گذاران در این شهرستان گردد.

ازهاری در خصوص فعال سازی واحد های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل نیز بیان داشت : فعال سازی واحدهای صنعتی و تولیدی راکد نیز باید پیگیری شود و مشکلات این واحدها برطرف و فعال شوند.

در پایان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به پروژه سالن ورزشی 1200 نفری شهرستان بانه نیز گفت : در سال گذشته 30 میلیارد ریال تخصیص 100 درصدی از محل اعتبارات استانی و 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان ورزش و جوانان به این پروژه اختصاص یافته است که لازم است کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبارات لازم را برای اتمام این پروژه به عنوان یکی از پروژه های دارای اولویت لحاظ نماید و امیدواریم این پروژه نیز در کوتاه ترین زمان ممکن تکمیل و تقدیم جوانان شهرستان بانه گردد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار