وزیر اقتصاد در منطقه اقتصادی کردستان
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تسهیلات شبکه بانکی ایران در سلیمانیه عراق برای پشتیبانی تجارت در مرز باشماق مریوان بکار گرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ 26 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک در کردستان، احسان خاندوزی روز جمعه در بازدید از گمرک و مرز رسمی باشماق مریوان در اظهار کرد: در نقطه صفر مرزی هم ناهماهنگی‌های موجود بین دستگاههای اجرایی رفع می شود تا این مرز در شان مردم کردستان باشد.

مرد شماره یک اقتصاد دولت با اشاره به طرح برخی مسائل و مشکلات توسط مدیران و فعالان اقتصادی و تجار این مرز که از مهمترین مرزهای ترانزیتی غرب کشور است، گفت: مسائلی بین وزارت راه و شهرسازی، گمرک، مرزبانی و وزارت کشور در مورد تسریع زمان خروج صادرات کالاهای صادراتی وجود داشت که تمهیداتی برای آن اندیشیده شد.

سرعت بخشی به استقرار ایکس ری موضوع دیگری بود که وزیر اقتصاد و دارایی به آن اشاره کرد و افزود: این امکان در حال حاضر بصورت چمدانی وجود دارد که حتی برای اشخاص و ترددهای مرزی کفایت نمی‌کند و ظرف سه تا چهار ماه آینده در حوزه تجاری فعال می‌شود.

خاندوزی ادامه داد: تشریفات گمرکی برای سرعت بخشیدن به زمان بین دستگاههای استعلام کننده و مستقر از گلایه های تجار بود که در نیمه دوم امسال با حل و فصل این مسائل، شاهد ارتقای عملکرد گمرک خواهیم بود که از مزیت‌های تجاری و اقتصادی کردستان است.

وی ادامه داد: مرز رسمی باشماق از مرزهای خوب و فعال کشور در حوزه ترانزیت و در ردیف سه مرز برتر تجاری کشور است که بیش از این امکان تقویت و ارتقای آن وجود دارد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی روز پنجشنبه به کردستان سفر کرد و بعد از بازدید از طرح تجاری تفریحی سنه سنتر، دیدار با فعالان اقتصادی استان، در جلسه شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در کردستان شرکت کرد.

خاندوزی سپس برای بازدید از مرز باشماق مریوان و اطلاع از وضعیت مرز، به مریوان سفر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار