دغدغه اشتغال در کردستان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: رسالت این سازمان ایجاد اشتغال پایدار از طریق واحدهای خرد تولیدی و شرکت های بزرگ صنعتی است.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ 30 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک در استان کردستان، بختیار خلیقی در سومین جلسه کمیته کارشناسی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کردستان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: حمایت از بخبرنگارنگاه های کوچک و متوسط، می تواند راهبرد صنعتی کم هزینه، برای رونق اشتغال باشد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رونق اقتصادی، بیان کرد: حمایت از واحدهای تولیدی یکی از الزامات صمت است چرا که می تواند در بخش اشتغالزایی نقش بسزایی داشته باشد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: همچنین احداث شهرک های صنعتی موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور است که این بنگاه های اقتصادی نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در کشور دارند.
خلیقی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: با توجه به ساخت و ساز واحدهای تولیدی که در شهرک صنعتی انجام می شود بحث استانداردسازی و بررسی های ایمنی ساختمان در نظر گرفته شده و در سنوات گذشته شهرک صنعتی کمیته تخصصی بررسی در این حوزه را بر عهده داشت و در حال حاضر بر اساس دستورالعمل ابلاغی و تفاهم نامه بین سازمان نظام مهندسی و سازمان صنایع کوچک این وظیفه به ساختمان نظام مهندسی واگذار شده است.
وی گفت: در این راستا با توجه به این مطلب که اجرای این طرح در شهرک های صنعتی هزینه هایی را متحمل واحدهای تولیدی کرده که در شرایط موجود سربار تولید کننده شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: یکی از اهدافی که برای کمیته تسهیل و رفع موانع تولید در نظر گرفتیم بحث کاهش هزینه هاست چرا که هزینه هایی که نظام مهندسی از واحدهای تولیدی اخذ می کند خارج از توان سرمایه گذاران است.
خلیقی افزود: انتظار می رود راهکار مناسبی در این خصوص لحاظ شود و ساز و کارهای مناسبی فراهم شد تا آسیبی به واحدهای تولیدی با توجه به شرایط اقتصادی موجود وارد نشود.
وی ادامه داد: تولید بحثی سخت و طاقت فرسا است و با توجه به علاقه و عرق خاص به آب و خاک کشور تولیدکنندگان فعالیت دارند و انتظار می رود بسترهای لازم برای تسهیل فعالیت آنها در تمامی حوزه ها فراهم شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تایید نظام مهندسی در ساخت و سازهای تولیدی ضروری است تا در آینده سرمایه، کسب و کار و وقت سرمایه گذار دچار مشکل نشود.
خلیقی اظهار داشت: همچنین بحث hse در واحدهای تولیدی باید به جد لحاظ شود تا در آینده سرمایه گذاران دچار مشکل نشوند و با خیال آسوده به فعالیت خود ادامه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار