قطار پرشتاب دیپلماسی اقتصادی کردستان
استاندار کردستان به منظور شرکت در همایش سرمایه‌گذاری ۲۰۲۳ به سلیمانیه اقلیم کردستان عراق سفر کرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ 08 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک در استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا به منظور شرکت در همایش سرمایه‌گذاری ۲۰۲۳ به سلیمانیه اقلیم کردستان عراق سفر کرد. وی در بدو ورود مورد استقبال استانداری سلیمانیه و سرکنسول ایران قرار گرفت.

استاندار کردستان هفته گذشته در دیدار با استاندار سلیمانیه از توافق برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی رویکرد عملی و اجرایی در نشست استانداران استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه خبر داده بود


اسماعیل زارعی‌ کوشا  پس از نشست استانداران استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه اعلام کرد با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود لازم است از این به بعد در جهت اجرایی شدن کامل تفاهمات گام برداشته شود و اقدامات چند جانبه اقتصادی و تجاری به مرحله اجرایی برسد.

وی با تاکید بر اجرای توافقات قدیمی دو جانبه اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات امروز میان استان کردستان و استان همجوار در اقلیم کردستان عراق اجرای توافقات و تفاهم‌نامه‌هایی بود که قبلا امضا شده ولی به مرحله اجرا نرسیده بود.

استاندار افزود: در دوره‌های قبل توافقات مختلفی صورت گرفته بود که بدلیل نبود کمیته اجرایی مشترک، اغلب تصمیمات زمین گیر شده بودند ولی امروز با از سرگیری آن تصمیمات در صدد عملیاتی کردن برنامه‌ها هستیم.

زارعی کوشا یادآور شده بود: برای اجرای تصمیمات میان دو منطقه، کمیته‌ای مشترک شکل گرفت و نمایندگانی از هر دو طرف برای پیش بردن اهداف تعیین شده، مامور به اجرا شدند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار