کد خبر: ۱۱۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳ 21 October 2015

باز آمد بوی ماه مدرسه و باوجود آنچه رسانه‌ها به تصویر می‌کشند موجی از غم دانش‌آموزان کشور را فرا گرفت. اما در این میان والدین دانش‌آموزان هم بی نصیب نمانده‌اند و باید مبلغی بین 200 هزار تا اختلاس میلیون تومان را به عنوان کمک داوطلبانه به مدارس بپردازند. برخلاف آنچه آموزش و پرورش همیشه می‌گوید که کمک به مدارس داوطلبانه بوده و مثل مهریه کی داده و کی گرفته، مسئولان مدارس از حربه‌هایی مانند ثبت نام نکردن، نفرستادن دانش‌آموز به اردو، گرو نگه داشتن کارنامه، گرو نگه داشتن خود دانش‌آموز و صدا زدن نام دانش‌آموز در سر صف یا توی کلاس به گونه‌ای که آبروی وی با خاک کوچه یکسان شود، برای زنده کردن پول­‌شان استفاده می‌کنند.

راه‌های نقد کردن این پول توسط مدارس چنان حساب شده و دقیق است که گاهی اوقات آنهايي که چک نقد می‌کنند به مدارس رفته و نکات ریزی را از روی دست آن‌ها تقلب می‌کنند.

در همین زمینه شما برای فرزندان نیم میلیون تومان کمک داوطلبانه برای خرید تخته سیاه هوشمند پرداخت می‌کنید و بعد متوجه می‌شوید که پنج سال است با همین عنوان مدرسه در حال جمع کردن پول است که با یک حساب سرانگشتی با این پول می‌توان کارخانه تولید تخته هوشمند را خرید و کلیه مدیران و مسئولان چینی آن را به استخدام مدرسه درآورد و تازه اندازه دو سه اختلاس هم پول زیاد می‌آید.

البته برخی دیگر از مدارس هم از بهانه‌هایی مانند آسفالت کردن سرامیک‌های کف راهرو، زدن استخر روی پشت بام مدرسه، کلاس‌های فوق‌برنامه که در آن همان درس‌های عادی دوباره درس داده می‌شود و ... استفاده می‌کنند.

یا مثلا در حالی که شما وسط اتاق مدیران ایستاده‌اید، می‌گویند سقف اتاق مدیران سوراخ شده و نیاز به تعمیر دارد. شما می‌گویید اینکه سوراخ نیست، می‌گویند دیدن این سوراخ چشم دل می‌خواهد وگرنه سوراخ است. بعد از چند بار سوراخ نیست و سوراخ هست شما قانع شده و مجبورید پول را پرداخت کنید.

بعد از پرداخت پول هم کاغذی کاهی با ابعاد چهار سانت در چهار سانت بدون مهر و امضا به شما داده می‌شود که روی آن نوشته شده کمک داوطلبانه به مدرسه و پس از آنکه شما معترض می‌شوید که ما کِی داوطلبانه این کار را انجام دادیم و شما ما را مجبور کردید، می‌گویند صبح تا شب دارند اختلاس... بوق... آن وقت شما برای 200 هزار تومان کمک داوطلبانه به مدرسه آنقدر کولی‌بازی در می‌آورید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار