رییس اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه اظهار داشت:
این پارک جنگلی دارای یکهزار و 354 هکتار مساحت است که همواره نقش بسیار مهمی در جذب سرمایه گذاری به منظور رونق طبیعت گردی و ترویج و ارتقاء صنعت گردشگری و جذب توریسم دارد.
کد خبر: ۱۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳ 09 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، رییس اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه از تولید194هزار اصله از انواع نهال در مراکز تولیدی این شهرستان طی سالجاری خبر داد.

علی شفیعی روز دوشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: از مجموع کل نهال های تولیدی امسال در این شهرستان 25 هزار اصله نهال توسکا، 50 هزار اصله نهال افرا ، 30 هزار اصله نهال بلوط ،50 هزار اصله تاکسدم، 7 هزار نهال آقاقیا، هفت هزار اصله نهال ون و 25 هزار اصله نهال صنوبر می باشد.

وی با بیان اینکه اداره منابع طبیعی این شهرستان دارای دو واحد منابع طبیعی در بخش مرکزی و بخش بندرکیاشهر برخوردار است، افزود: هم اکنون یک نهالستان خصوصی به مساحت 60 هکتار در بخش بندرکیاشهر و یک نهالستان دولتی نیز به مساحت 40 هکتار در منطقه صفرایسته این شهرستان در زمینه تولید انواع نهال فعالیت دارند.

وی با اشاره به اهمیت پارک جنگلی صفرابسته این شهرستان اظهار داشت: این پارک جنگلی دارای یکهزار و 354 هکتار مساحت است که همواره نقش بسیار مهمی در جذب سرمایه گذاری به منظور رونق طبیعت گردی و ترویج و ارتقاء صنعت گردشگری و جذب توریسم دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 25 درصد نهال های تولیدی گیلان در نهالستان صفرابسته تولید می شود، اظهار کرد: به جهت حاصلخیز بودن خاک این نهالستان 80 درصد از بذرهای کاشته شده در آن به نهال تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه عمده ترین تولید این نهالستان از گونه های پهن برگ است، افزود: شهرستان آستانه اشرفیه با مساحتی حدود 40 هزار هکتار دارای 11 هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی می باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های طبیعی و خدادادی این شهرستان افزود: با توجه به وجود خاک حاصلخیز و نوع اقلیم این شهرستان صنعت زراعت چوب صنوبر و تولید قلمه آن در کشور از اهمیت بسزائی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه این صنعت نقش موثری در جذب سرمایه های ملی و استانی دارد، یادآور شد: توسعه و رونق صنعت زراعت چوب صنوبر و تولید قلمه آن، با هدف تولید چوب می تواند در رونق و وضعیت اقتصادی منطقه موثر باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه این شهرستان ذخیره گاه منحصر به فرد گونه حفاظتی و حمایتی درخت سفید پلت است، اظهار داشت: آستانه اشرفیه به عنوان رویشگاه مادری و اصلی این گونه حفاظتی می تواند در زمینه طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی هرچه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

شفیعی در ادامه با گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: به همین مناسبت به منظور تشویق مردم به زراعت چوب و درختکاری بیش از چهارهزار و 600 اصله از انواع نهال بلوط ، صنوبر ، تاکسیدیم، آقاقیا ، سرو خمره ای ، سرو نقره ای ،کاج و... بصورت رایگان بین عموم توزیع شده است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق مرکز گیلان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار