دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: در شش ماه نخست امسال 6800 پرونده قاچاق کالا و ارز به ارزش 630 میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۲۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 15 November 2015
علی اکبر پوراحمدنژاد روز یکشنبه افزود: این در حالی است که آمار پرونده های تشکیل شده در این حوزه در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و 100 مورد به ارزش تنها 70 میلیارد ریال بود.
وی تصریح کرد: اعتقاد داریم کلان نگری در این حوزه اثرگذاری به همراه دارد به طوری که برخورد با پرونده های بزرگ قاچاق، پیشگیری در قاچاق های خرد را به همراه دارد.

پوراحمدنژاد به تلاش برای به جریان انداختن پرونده های قاچاق کالا راکد شده اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید استاندار تهران و تعامل بسیار خوبی که با تعزیرات حکومتی استان داشتیم حدود 80 پرونده قاچاق کالا و ارز که به دلایلی راکد شده بود دوباره به جریان افتاده و شمار زیادی از آن ها به صدور حکم منجر شد.

وی تاکید کرد: تسریع در تعیین تکلیف پرونده های بزرگ و مهم قاچاق کالا و ارز که مشمول زمان شده است همچنان در دستور کار قرار دارد که می توان به پرونده های بزرگ در حوزه قاچاق سوخت اشاره کرد.

پوراحمدنژاد با اشاره به اینکه اولویت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در شش ماه نخست سال 94 برخورد با قاچاق کالاهایی بود که با سلامت روانی و اجتماعی استان و کشور ارتباط دارد افزود: طرح های عملیاتی زیادی از جمله برخورد با متخلفان شاغل در چند شغل اثرگذار از قبیل عطاری ها، فروشگاه های فروش مواد غذایی، فروشندگان لباس بویژه لباس های دست دوم در این راستا انجام شده یا انجام خواهد شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران نخستین اقدام در این ارتباط را هماهنگی و برنامه ریزی لازم با اتحادیه های صنفی به منظور مدیریت سطح عرضه ذکر کرد و گفت: اتحادیه ها در مرحله اول به کنترل واحدهای زیرمجموعه خود متعهد هستند که در همین راستا تلاش ها و طرح های خوبی نیز انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه شغل عطاری ها فروش گیاهان دارویی است نه داروهای گیاهی، تصریح کرد: در همین راستا فقط در یک ماه از سوی بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 75 بازدید از سطح عطاری های پایتخت انجام شد که 34 تذکر یا تشکیل پرونده در پی داشت. 

* کشف بیش از یک میلیون لیتر سوخت قاچاق در شش ماه ابتدایی سال 94
پوراحمدنژاد از کشف بیش از یک میلیون لیتر انواع سوخت قاچاق در شش ماه ابتدایی سال 94 خبر داد و گفت: سه هزار و 420 لیتر بنزین، 893 هزار و 877 لیتر نفت گاز، 84 هزار و 720 لیتر نفت کوره و 48 هزار و 980 لیتر نفت سفید از جمله مقادیر انواع سوخت قاچاق کشف شده بود.
وی تصریح کرد: در شش ماه نخست سال 94 کشف بنزین بیش از 18 درصد و کشف نفت گاز نیز حدود 29 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران تاکید کرد: مقصود از قاچاق سوخت، عرضه سوخت یارانه ای است که به واحدهای صنعتی و کارخانجات دارای سهمیه داده می شود اما در محل مورد نظر مصرف نمی شود.
به گفته وی با توجه به اینکه مناطق مختلفی در استان تهران از قطب های کشاورزی و صنعتی محسوب می شوند و سهمیه زیادی از سوخت یارانه ای دارند، پدیده قاچاق سوخت نیز در این مناطق وجود دارد.

پوراحمدنژاد به موضوع تخلفات جایگاه داران شرکت پخش فرآورده های نفتی استان تهران اشاره کرد و افزود: با توجه به جدیت کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، 284 پرونده تخلف در این ارتباط تشکیل شده است و سعی می شود تا احکام صادر شده در حدی باشد که انگیزه تکرار تخلف از بین برود.

* افزایش چشمگیر آمار کشفیات قاچاق در فرودگاه امام خمینی (ره)
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به اینکه در مبادی خروجی استان تهران از جمله فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) آمار کشفیات رشد چشمگیری نشان می دهد افزود: پرونده های قاچاق کالا سال 94 هم از لحاظ تعداد و هم ارزش ریالی افزایش زیادی داشته است.
وی تصریح کرد: امسال 11 پرونده به ارزش 40 میلیارد ریال در ارتباط با کشفیات قاچاق کالا و ارز فرودگاه امام خمینی(ره) در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که بخش زیادی از آن ها پرونده های مرتبط با خروج ارز از کشور است.

پوراحمدنژاد با تاکید بر اینکه حساسیت ها در مبادی ورودی و خروجی استان بخصوص فرودگاه ها زیاد است و مراقبت های شدیدی در این حوزه صورت می گیرد خاطرنشان کرد: برخی از شهروندان به دلیل توجه نکردن به اطلاع رسانی ها به جاسازی دلار و طلا در وسایل همراه خود اقدام کرده و بدنبال خروج آن ها از کشور هستند در حالی که با توجه به دستگاه های موجود، عبور جاسازی شده این اقلام غیرممکن است.

وی با بیان اینکه همراه داشتن بیش از پنج هزار دلار برای خروج از کشور، ارز خارج از عرف محسوب شده و براساس قانون قاچاق است تاکید کرد: ارز و طلا کشف شده از متخلفان ضبط شده و غیرقابل بازگشت است.

به گفته پوراحمدنژاد در فرودگاه های استان تهران با تبلیغات محیطی انجام شده آگاهی بخشی های لازم در این خصوص انجام شده است.

* تشدید بازرسی ها از صنوف شهر و استان تهران
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران به تشدید بازرسی ها از صنوف استان تهران اشاره و اظهار کرد: در شهریورماه گذشته دو هزار و 568 مورد بازرسی از سوی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فقط از شهر تهران انجام شد که به تشکیل 339 پرونده منجر شد.
وی با اشاره به اینکه این بازرسی ها همزمان در سایر شهرستان های استان تهران نیز اجرا شد ابراز امیدواری کرد بازرسی ها در این حوزه افزایش یافته اما تخلفات منجر به تشکیل پرونده کاهش یابد.

* کشفیات پلیس آگاهی تهران بزرگ در حوزه قاچاق کالا و ارز
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری 59 مورد برخورد با قاچاق کلان کالا(بیش از 100 میلیون تومان) در حوزه انتظامی تهران بزرگ انجام شده است خاطرنشان کرد: این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 48 مورد بود.

وی از افزایش جدیت پلیس آگاهی تهران بزرگ در برخورد و کشف کالاهای قاچاق در سال 94 خبر داد و افزود: اکنون تمام ظرفیت پلیس آگاهی پایتخت در این حوزه در حال استفاده است و برای مثال در سال جاری مقادیر کلانی از مشروبات الکی در تهران کشف شده است.

پوراحمدنژاد تاکید کرد: امسال 12 طرح عملیاتی با همکاری پلیس آگاهی تهران برنامه ریزی شده که با توجه به حجم برخی از آن ها به سایر استان ها نیز کشیده شده است.

* کشفیات پلیس ویژه شرق استان تهران
پوراحمدنژاد با اشاره به اینکه این منطقه قطب کشاورزی استان تهران است تصریح کرد: به همین دلیل آمار کشفیات سوخت قاچاق در شش ماه نخست سال جاری حدود 700 هزار لیتر بود که قابل توجه است. 

وی گفت: در حوزه دارو و اقلام دارویی قاچاق در قالب عطاری ها نیز حدود 106 هزار مورد داروی قاچاق از سطح شرق استان تهران کشف و ضبط شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار