رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تولید بیش از یک میلیون اصله نهال غیرمثمر در نهالستان‌های استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 19 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام صبحی در جریان بازدید از طرح‌های توسعه‌ای جنگل‌کاری در اردبیل اظهار کرد: : مراقبت و نگهداری از یک‌هزار و 369 هکتار جنگل‌کاری‌های سال‌های گذشته، حفاظت از 26 هزار و 200 هکتار از ذخیره‌گاه‌های جنگلی و تولید بیش از یک میلیون اصله نهال غیرمثمره در نهالستان‌های استان اردبیل برنامه‌ریزی شده است.

وی از تولید بیش از 15گونه نهال فضای سبز و جنگلی به همت منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل طی امسال خبر داد.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: در سال جاری با توجه به اهداف سازمان متبوع مبنی بر تولید نهال‌های مورد نیاز پروژه‌های جنگل‌کاری، تولید گونه‌های جنگلی و دو منظوره با توجه به شرایط اقلیمی استان در دستور کار نهالستان‌های استان اردبیل قرار دارد.

صبحی بیان کرد: گسترش برنامه تولید نهال فندق به منظور توسعه جنگل‌ در جنگل‌های هیرکانی استان از جمله این اهداف است.

وی افزود: افزایش تولید نهال صنوبر به منظور توسعه طرح زراعت چوب در سطح استان در راستای کاهش فشار بی‌رویه وارده بر عرصه‌های جنگلی و تامین نیازهای چوبی استان است.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: مشارکت جوامع محلی در تولید نهال از موارد مهم برنامه تولید نهال سال جاری است.

وی از تولید بیش از یک میلیون اصله نهال غیرمثمر در نهالستان‌های استان اردبیل خبر داد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، صبحی در پایان سخنان خود اضافه کرد: هدف از برنامه‌های تولید نهال، کاشت و بهره‌برداری از گونه‌های دومنظوره با مشارکت جوامع محلی، افزایش سرانه پوشش گیاهی، افزایش درآمد روستائیان از طریق ایجاد اشتغال و مشارکت مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار