با توضیحات معاون سازمان میراث فرهنگی
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:بی انضباطی مالی موجب غارت کشور توسط سودجویان و ظهور افرادی همچون امیرمنصور آریا، خاوری و بابک زنجانی و امثال آنها شد.
کد خبر: ۱۳۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 25 November 2015

به گزارش تابناک کردستان، اسدالله درویش امیری ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در سنندج با اشاره به اینکه دولت یازدهم در بدترین و سخت ترین شرایط روی کار آمد، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ صندوق ذخیره ارزی را با عملکرد منفی از دولت دهم تحویل گرفت و این درحالی است که دولت اصلاحات این صندوق را با ۳۷ میلیارد دلار تحویل دولت نهم داد.

وی گفت: عده ای در کشور برای غارت منابع موجود مسئولیت‌ها را برعهده گرفتند و این مسئله موجب ایجاد ترک بی اعتمادی در مردم نسبت مدیران شد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: علاوه بر مورد مذکور هرج و مرج و بی انضباطی مالی هم در کشور ایجاد شد و دامن بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی از جمله میراث فرهنگی را هم گرفت.

وی گفت: بی‌انضباطی مالی باعث غارت کشور و ظهور افرادی همچون خاوری، امیرمنصور آریا و بابک زنجانی و امثال آن شد.

درویش امیری افزود: قرار نیست هم کشور را غارت کنند و هم طلبکار باشند و دولتمردان دولت یازدهم وظیفه دارند جلوی این نوع برخورد و رفتار سودجویان را بگیرند.

وی به تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان اشاره کرد و گفت: هر چند این تصمیم دیر گرفته شد ولی قطعا راه اندازی آن در تحولات اقتصادی، صنعتی و گردشگری و اشتغالزایی استان انقلاب ایجاد خواهد کرد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات دیرینه استان با راه اندازی منطقه آزاد برطرف خواهد شد، افزود: بانه و مریوان از ظرفیت های گردشگری فراوانی برخوردارند و باید با راه اندازی منطقه آزاد در راستای توسعه این ظرفیت هم تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی کردستان شناسنامه تاریخ کهن این استان است، اظهار کرد: ۱۱۷ مورد از صنایع دستی استان دارای مهر اصالت ملی و ۱۰ صنعت دستی هم دارای مهر اصالت یونسکو هستند و این نشانه فرهنگ عمیق کُرد در حوزه صنایع دستی است.

درویش امیری کردستان را پیشکسوت در حفظ هویت ملی و اصالت ایرانی خواند و گفت: ملت ایران به وجود رشادت‌های این استان برای حفظ اصالت ایرانی احترام می‌گذارند.

وی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی کردستان تاکید کرد و افزود: تاکنون به خوبی از این ظرفیت‌های استان استفاده نشده و امیدواریم از این به بعد شاهده بهره‌برداری اصولی از پتانسیل‌های موجود در کردستان باشیم.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار