معاون شرکت گاز کردستان:
معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان با بیان اینکه مشترکان گاز در شهرستان مریوان روز دوشنبه شاهد قطعی و افت فشار گاز بودند گفت: با پیگیری‌های مستمر و مکرر مسئولان استان، از شامگاه دوشنبه گاز مشترکان مریوانی وصل شد.
کد خبر: ۱۴۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 08 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، قدرت‌الله فعله‌گری در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به بارش برف و کاهش دمای هوا در چند روز اخیر اظهار کرد: حدود 17 استان کشور درگیر بارش برف و سرمای هوا هستند و از این رو میزان مصرف گاز طبیعی در سطح کشور در 2 روز گذشته 100میلیون متر مکعب تنها در بخش خانگی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مشترکان گاز در شهرستان مریوان روز دوشنبه شاهد قطعی و افت فشار گاز بودند گفت: با پیگیری‌های مستمر و مکرر مسئولان استان، از شامگاه دوشنبه گاز مشترکان مریوانی وصل شد.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان با بیان اینکه فشار گاز به تدریج به حالت نرمال و استاندارد برگشته و اکنون گاز در تمام استان جریان دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه در بسیاری از نقاط استان شاهد دمای زیر صفر درجه به ویژه در شب‌ها هستیم از این رو از مشترکان درخواست می‌کنیم به صورت منطقی و بهینه مصرف کنند تا بتوانیم گاز را در تمام نقاط استان توزیع کنیم.

وی گفت: در صورت صرفه‌جویی و مصرف منطقی و بهینه، گاز به تمام مشترکان در سطح استان کردستان می‌رسد و دیگر دچار افت فشار و یا قطعی نخواهیم شد.

فعله‌گری میزان مصرف روزانه گاز طبیعی در استان کردستان را اکنون حدود 11میلیون و 500 هزار متر مکعب ذکر کرد و افزود: این رقم به نسبت مصرف روزانه در آبان امسال که حدود چهار میلیون متر مکعب بود افزایش یافته است.

وی اولویت در گازرسانی را در فصل سرما به مشترکان بخش خانگی دانست و به محدود کردن مصرف گاز نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج اشاره کرد و گفت: میزان مصرف روزانه نیروگاه قبل از فصل سرما 3 میلیون و 500 هزار متر مکعب بود که اکنون آن را به 500 هزار متر مکعب کاهش داده‌ایم.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان مشترکان را به صرفه جویی و مصرف بهینه و منطقی گاز طبیعی و همچنین رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز دعوت کرد.

وی تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان کردستان را 420 هزار نفر اعلام کرد و با بیان اینکه 80 درصد این مشترکان در بخش خانگی هستند گفت: اکنون ساکنان 28 شهر و 918 روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

فعله‌گری افزایش میزان مصرف و ثابت ماندن میزان تولیدی گاز طبیعی در سطح کشور در روزهای اخیر را از دلایل افت فشار گاز در برخی از شهرستان های کشور از جمله مریوان اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار