مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان از واگذاری بناهای تاریخی کردستان به بخش خصوصی برای تبدیل به سایر کاربری‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۶۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 10 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، سیدمحسن علوی در جمع معاونین و کارکنان این اداره کل از واگذاری بناهای تاریخی کردستان به بخش خصوصی برای تبدیل به سایر کاربری‌ها خبر داد و اظهار کرد: آغاز فرآیند واگذاری 20 بنای تاریخی از سوی صندوق احیاء در 12 استان کشور آغاز شده است.

وی گفت: استان کردستان هم بناهایی را به صندوق احیاء برای واگذاری به بخش خصوصی و تغییر کاربری معرفی کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان با بیان اینکه واگذاری بناهای تاریخی با حفظ بافت تاریخی می‌تواند در حفظ، احیاء و نگهداری آنها تاثیر بسزایی داشته باشد، خاطرنشان کرد: بنای تاریخی منزل احمدی از بناهایی است که در استان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

وی گفت: امیدواریم سرمایه‌گذارانی از استان بتوانند این بنا را به محلی برای کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان تبدیل کنند.

علوی افزود: واگذاری بناها تاریخی به بخش خصوصی با نظارت اداره کل صندوق احیاء و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و بر طبق قوانین و مقررات و موازین مرتبط صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 120 بنای تاریخی در سطح استان کردستان شناسایی شده، خاطرنشان کرد: 60 بنای تاریخی استان تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان خواستار مشارکت و حمایت مردم و سرمایه‌گذاران در بحث واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی در استان شد و اظهار کرد: حفظ بافت تاریخی بناها و معرفی هرچه بهتر این آثار تاریخی به جهانگردان و گردشگران از مزیت‌هایی تحقق این مهم است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار