معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام؛
طرح های مطالعاتی و نقشه برداری پروژه منارید انجام شده و این طرح در گستره 136 هزار و 388 هکتار از اراضی طبیعی حد فاصل سه شهرستان ایلام، مهران و ملکشاهی پس از تشکیل کمیته هماهنگی و برنامه ریزی انجام می شود.
کد خبر: ۱۶۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 16 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: اجرای طرح بین المللی منارید در منطقه کنجانچم استان ایلام منوط به شکل گیری کمیته هماهنگی و برنامه ریزی توسط استاندار و همکاری اعضای این کمیته است.
محمد پاکدل روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح های مطالعاتی و نقشه برداری پروژه منارید انجام شده و این طرح در گستره 136 هزار و 388 هکتار از اراضی طبیعی حد فاصل سه شهرستان ایلام، مهران و ملکشاهی پس از تشکیل کمیته هماهنگی و برنامه ریزی انجام می شود.
وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی، محیط زیست، امور آب، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، کمیته امداد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آموزش و پرورش در مرکز استان و دستگاه های تابعه به ریاست فرمانداران در سه شهرستان مذبور عضو این کمیته هستند.
پاکدل یادآور شد: در طرح بین المللی منارید طرح های اشتغال زا با مشارکت روستاییان با هدف تقویت بنیه مالی بهره برداران و در راستای حفظ عرصه های طبیعی انجام می شود و همچنین با کمک دستگاه های عضو کمیته کلاس های مختلفی چون صنایع دستی و انواع بافندگی ها،کلاس های آموزش گردشگری، بازرگانی و بازاریابی، تولید وتهیه نهال، تولید و عصاره گیری گیاهان داوریی و صنعتی و... برای جامعه هدف برگزار می شود.
وی در خصوص عملیات های اجرایی طرح منارید نیز توضیح داد: این طرح شامل اجرای عملیات های آبخیزداری، گابیون بندی، بذرکاری، غنی سازی جنگل، حفاظت و قرق کردن اراضی، تبدیل دیم زار های کم بازده به گیاهان دارویی و صنعتی با منفعت اقتصادی و سودآوری برای روستاییان و بهره برداران است.
پاکدل با بیان اینکه اجرای طرح پنج ساله منارید در استان می تواند آثار مثبت و موثری برای استان به همراه داشته باشد، گفت: بر اساس این طرح سازمان های بدون مرز سازمان ملل سرمایه گذار و تامین کننده اصلی منابع مالی طرح هستند و پس از برآورد های مالی پروژه اعتبارات لازم را به استان تخصیص می دهند و سازمان جنگل ها، مراتع وآبخیزداری کشور نیز باید به همان میزان اعتبار دراختیار استان قراردهد.
با همکاری سازمان های بدون مرز(UNDP) وابسته به سازمان ملل با هدف توانمندسازی جوامع محلی و بهره برداران عرصه های طبیعی به منظور حفظ این عرصه ها طرح منارید در 10 استان کشور از جمله استان ایلام به مدت پنج سال اجرا می شود./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار