کد خبر: ۱۶۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 18 January 2016


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه جشنواره نقد کتاب در استان البرز برگزار می‌شود، گفت: ایجاد بستر مناسب برای کتابخوانی به منظور دسترسی آسان به کتاب نیز از دیگر اقدامات مرتبط با حوزه کتاب محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، خسرو ساکی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان البرز که عصر امروز در محل استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در راستای ایجاد بستر مطالعه برای دانش‌آموزان اقدامات اساسی در استان البرز صورت گرفته است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های جدی به منظور ایجاد مدارس پژوهش محور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم به منظور توسعه امر کتاب‌خوانی جشنواره نقد کتاب را در استان البرز برگزار کنیم، افزود: ایجاد بستر مناسب برای کتابخوانی به منظور دسترسی آسان به کتاب نیز از دیگر اقدامات در دستور کار محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات کتابخوانی نیز از جمله امور حائز اهمیت در این بخش محسوب می‌شود، تصریح کرد: باید نسبت به توسعه روش‌های نوین و پژوهش محور در سطح مدارس استان اهتمام جدی داشت.

ساکی با بیان اینکه بازنگری صنعت نشر از جمله اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تولید کتاب‌های الکترونیکی و برگزاری جشنواره یار مهربان نیز در ترویج کتابخوانی بین اقشار دانش‌آموزی نیز تاثیر بسزایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد محیط مفرح و جذاب برای کتابخوانی همچنین ترویج فرهنگ اهدای کتاب متناسب با سن کودک از دیگر ملزومات توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بشمار می‌آید،گفت: آموزش و پرورش، سیاست توسعه مشارکت دستگاه‌های اجرایی در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی را در پیش دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه تعامل خوبی توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان به منظور اجرایی شدن طرح استعدادیابی صورت گرفته است که شاهد این تعامل خوب نیز با بخش بهداشت بوده‌ایم، افزود: امید است ایستگاه مطالعه در مدارس استان نیز راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه ساز و کار زنگ مطالعه، انشا و گفت‌وگو در مدارس فراهم شده است، اظهار داشت: مدرسه کانون تحول محسوب شده از این رو باید به این بخش نگاه ویژه‌ای داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار