مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه اعتبارات منابع طبیعی با اهدافی که در مرتع داریم همخوانی ندارد، گفت: اعتبارات درحدی نیست که بتوانیم مراتع استان را توسعه دهیم.
کد خبر: ۱۷۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 26 January 2016

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه اعتبارات منابع طبیعی با اهدافی که در مرتع داریم همخوانی ندارد، گفت: اعتبارات درحدی نیست که بتوانیم مراتع استان را توسعه دهیم.

به گزارش ایسنا،"محمدرضا همتی" اظهار کرد: برای اینکه مراتع توسعه پیدا کند باید یکسری اقدامات به صورت زنجیره‌ای انجام شود به‌طوریکه کاهش فشار بر مراتع، تقویت پوشش گیاهی، بذرکاری، قرق و اعمال مدیریت صحیح در بهره‌برداری از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه عشایر می‌توانند از 15 اردیبهشت وارد استان شوند، تصریح کرد: تقویم کوچ و جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر از جمله اقداماتی است که در بحث مراتع استان همدان صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: وضعیت مراتع با توجه به بارش‌های اخیر خوب بوده و اگر در بهار نیز این بارش‌ها ادامه داشته باشد وضعیت مراتع بهتر خواهد شد.

همتی افزود: امسال نظارت بر اجرای طرح‌های مرتع‌داری در 49 هزار و 100 هکتار از مراتع صورت گرفته همچنین در 365 هزار هکتار از مراتع مدیریت چرا انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یادآور شد: اجرای 16 هزار هکتار قرق، 31 هکتار کودپاشی و 11 هکتار تبدیل دیم‌زار از دیگر اقدامات در زمینه توسعه مرتع بوده و این درحالیست که باید خیلی بیشتر از این میزان کار صورت می‌گرفت.

جنگل‌کاری حاشیه جاده‌ای در استان همدان صورت نمی‌گیرد

وی با بیان اینکه جنگل‌کاری حاشیه جاده‌ای در استان همدان صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: طی 10 سال گذشته 570 هکتار جنگل‌کاری حاشیه جاده‌ای در استان همدان انجام شده است.

همتی بیان کرد: براساس توافقی که با سازمان راه و شهرسازی صورت گرفته بود مقرر شد کاشت درخت در حاشیه جاده‌ها برعهده منابع طبیعی و نگه‌داری آن با راه و شهرسازی باشد که متاسفانه راه وشهرسازی به وظیفه خود عمل نکرده است.

وی با اشاره به اینکه با کاشت جنگل به صورت نواری موافق نیستم، اظهار کرد: این نوع جنگل‌کاری هزینه زیادی دارد و با اعتبارات امروزی منابع طبیعی همخوانی ندارد بنابراین با جنگل‌کاری به صورت لکه‌ای و پارک جنگی موافق هستیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار