استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: باید با درایت و کار کارشناسی در سطح استان حلقه گردشگری تعریف و به گردشگران ورودی داده شود، تا گردشگر بتواند یک مسیر گردشگری را طی کند.
کد خبر: ۱۷۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 02 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در دیدار با مدیران دفاترخدمات مسافرتی و جهانگردی که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه جدید وزارت راه و شهرسازی قرار است در سال آینده هواپیماهای کوچک خریداری و به استان‌هایی همچون استان کردستان واگذار شود و ما با جدیت پیگیر تحقق این امر مهم هستیم.

وی گفت: تمامی امکانات و تجهیزات در فرودگاه سنندج فراهم است اما شرکت‌های هواپیمایی به دلیل وجود تپه در اطراف فرودگاه، پروازهای خود را در این فرودگاه برقرار نمی‌کنند و به همین دلیل پروازها به دو شرکت هواپیمایی محدود شده است.

استاندار کردستان تصریح کرد: این وضعیت سبب شده پروازهای استان کردستان کاهش یابد و ضررهای جبران‌ناپذیری به صنعت گردشگری وارد شود.

وی گفت: توسعه گردشگری مستلزم فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز است و در این زمینه باید افزایش تعداد پروازها به فرودگاه سنندج در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

زاهدی با اشاره به اینکه باید در استان کردستان جاذبه ایجاد کرده و سرمایه‌گذاری کنیم، افزود: ایجاد جاذبه منوط به ایجاد مکان‌های تفریحی و خدماتی همچون رستوران، کافی شاپ و قهوه خانه سنتی در آبیدر سنندج و دیگر اماکن گردشگر پذیر استان کردستان است.

وی خاطر نشان کرد: انجام این کار می‌تواند سبب ماندگاری گردشگر و همچنین ماندگاری محیط آبیدر سنندج و ورود سرمایه‌گذار به استان شود.

استاندار کردستان گفت: از همه ارگان‌های استان انتظار می‌رود در این زمینه در کنار میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کردستان، تلاش‌های جدی‌تری داشته باشند.

وی افزود: اگر در محیط آبیدر سنندج اماکن پذیرایی، رستوران، هتل، شهر بازی وجود داشته باشد، دیگر شاهد آتش سوزی در آبیدر سنندج نخواهیم بود و از طرفی ماندگاری گردشگران در استان افزایش می‌یابد.

زاهدی تصریح کرد: باید با درایت و کار کارشناسی در سطح استان حلقه گردشگری تعریف و به گردشگران ورودی داده شود، تا گردشگر بتواند یک مسیر گردشگری را طی کند.

وی با اشاره به موضوع اقامت گردشگران گفت: خوشبختانه طرح های خوبی همچون هتل لاله سنندج، هتل لاله بانه، کلنگ زنی فاز دوم هتل شادی، افتتاح هتل شادی هورامان و هتل پارسیان در سطح استان کردستان در حال اجرا است که در بحث اقامت‌ها دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

زاهدی به خانه های روستایی اشاره کرد و افزود: در بحث اقامت در خانه‌های روستای می‌توان با دادن تسهیلات کم بهره، خانه‌های روستایی را توسعه و گردشگران را به این روستاها هدایت کرد تا در آنها اقامت داشته باشند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار