یک ماه پس از موضع گیری معاون فرماندار سروآباد علیه میراث فرهنگی انجام شد
فرماندار سروآباد با انتقاد از عملکرد میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان، گفت: باوجود پیگیری‌های به عمل آمده با مسئولین میراث فرهنگی استان، متاسفانه میراث فرهنگی در شهرستان سروآباد عملکرد خوبی ندارد و در منطقه هورامان که منطقه‌ای گردشگری است، نماینده‌ای ندارد و این منطقه نیازمند یک نماینده دائمی میراث فرهنگی است.
کد خبر: ۱۹۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴ 03 March 2016

به گزارش تابناک کردستان، علی مفاخری در جلسه ستاد برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی بر ضرورت تشکیل ستاد پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی در شهرستان تاکید و اظهار کرد: شهرستان سروآباد به دلیل طبیعت زیبا و بکر آن هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است.

وی گفت: قرار گرفتن شهرستان سروآباد در مسیر اصلی شهرستان مریوان سبب شده که مهمانان و مسافران از این شهرستان نیز در هنگام سفر به مریوان دیدن کنند که می‌توان از این فرصت برای معرفی بیشتر شهرستان استفاده کرد.

فرماندار سروآباد تصریح کرد: منطقه هورامان که یک منطقه توریستی و گردشگری خاص است، یکی دیگر از پتانسیل‌های مهم شهرستان در جذب مهمانان و مسافران نوروزی است.

وی گفت: بروشورها و دفترچه‌های راهنما به منظور معرفی ظرفیت‌های شهرستان و مکان‌های مهم آن تنظیم و طراحی و در هنگام ورود مسافران به شهرستان در اختیار آنها قرار داده شود.

مفاخری بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان و فعال‌شدن کشیک‌های اداری آنها در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد و افزود: بیمارستان شهید چمران شهرستان سروآباد نیز در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات‌رسانی باشد.

وی بر تنظیف و نظافت شهر سروآباد و شهر هورامان تاکید کرد و گفت: شهرداران سروآباد و هورامان نسبت به نظافت و زیبا سازی شهر هر چه سریعتر اقدام کنند و نسبت به نصب پلاکاردهای خوشامدگویی در سطح این دو شهر اقدام کنند.

فرماندار سروآباد با انتقاد از عملکرد میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان، افزود: باوجود پیگیری‌های به عمل آمده با مسئولین میراث فرهنگی استان، متاسفانه میراث فرهنگی در شهرستان سروآباد عملکرد خوبی ندارد و در منطقه هورامان که منطقه‌ای گردشگری است، نماینده‌ای ندارد و این منطقه نیازمند یک نماینده دائمی میراث فرهنگی است.

وی اظهار کرد: میراث فرهنگی در شهر سروآباد نیز به صورت یک واحد کوچک است که تنها توسط یک نفر اداره می‌شود که با توجه به وضعیت خوب گردشگری و توریست‌پذیر بودن شهرستان بویژه در منطقه هورامان نیازمند توجه بیشتر مسئولین میراث فرهنگی است.

مفاخری گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل های شهرستان سروآباد یک فرصت مهم برای معرفی بیشتر و جذب گردشگران و مهمانان نوروزی است و مسئولین شهرستانی باید در راستای محقق ساختن این مهم تلاش کنند و بیشتر از آنچه که قانون برای همه مشخص کرده، همت کنند.

وی افزود: تلاش و همت کنیم که مسافران و گردشگران با امنیت وارد شهرستان شده و با امنیت از شهرستان خارج شوند و در پایان خاطره خوبی از شهرستان داشته باشند تا در سال‌های آتی نیز برای ورود به این شهرستان رغبت و اشتیاق داشته باشند.

فرماندار سروآباد بر نظارت بر بازار و برخورد با گران‌فروشان و کم‌فروشان تاکید کرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار