کد خبر: ۱۹۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 08 March 2016
2 گونه جديد صنوبر در رشت رونمايي شده است .


رئيس مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزي گيلان در آيين رونمايي از 2 گونه جديد صنوبر گفت : اين 2 گونه جديد به نام هاي صنوبر رحمتي و صنوبر گيلدار نامگذاري شده است.

مريم فلاحي با اشاره به اينکه اين 2 گونه جدید صنوبر با تلاش 30 ساله محققان مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزي گيلان تولید شد افزود : سازگاري بیشتر با آب و هواي گيلان ، توليد چوب بیشتر و مقاومت بیشتر در برابر آفات و بلایای طبیعی از مزایای 2 گونه جديد نهال صنوبر در مقایسه دیگر گونه ها است.

40هزار هکتار از اراضی گیلان به کشت صنوبر اختصاص یافته است.

بیشترین کشت صنوبر در ایران به ترتیب در شهرستان های صومعه سرا و آستانه اشرفیه انجام می شود.

مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزي گيلان ميزبان دومين نشست شوراي کشاورزي گيلان هم بود.

بررسي مسايل و مشکلات پيش روي کشاورزي و راهکارهاي افزايش توليد از اهداف اصلي اين نشست بود.

استاندار گیلان در نشست شورای کشاورزی از امکانات کم مراکز تحقيقاتي کشاورزي این استان انتقاد کرد و گفت : کشاورزي امروزی ، کشاورزی علمی است و براي اين کار بايد مراکز تحقیقاتی به مدرن ترین تجهیزات و فناوری مجهز باشند.

محمد علي نجفي در ادامه با بيان اينکه دولت تسهيلات خوبي براي تجهيز و يکپارچه سازي اراضي گيلان اختصاص داده است خاطرنشان کرد : اعتبارات بخش کشاورزي گيلان در سال 94 نسبت به پارسال بيش از 60 درصد افزايش یافته است.

استاندار به احياي 5 هزار هکتار از باغات چاي گيلان هم اشاره کرد و افزود : فروش 95 درصد چاي توليد امسال نشانگر آينده روشن اين صنعت است.

علیرضا شعبان نژاد رئيس سازمان جهاد کشاورزي و دبير شوراي کشاورزي گيلان از راه اندازي شوراي کشاورزي شهرستان ها از سال آینده به رياست فرمانداران خبر داد و گفت : در اين شورا مشکلات پيش روي کشاورزي و براي رفع آنها تصميم گيري مي شود.

ساماندهي پسماندهاي ضايعات برنج ، تبادل اطلاعات با کشورهاي داراي تجربه درخصوص چاي ، عملياتي کردن طرح هاي مراکز تحقيقاتي و گسترش فرهنگ حفظ محيط زيست از ديگر مباحث مطرح شده در دومين نشست شوراي کشاورزي گيلان بود. گیلان از نظر زراعت صنوبر رتبه نخست ایران را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار