معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان طرح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان مبنی بر برگزاری آیین عید نوروز به صورت یکجا و متمرکز را با توجه به شرایط موجود غیرعملی دانست و گفت: تجمیع مردم در یک مکان مشخص نیازمند در نظر گرفتن تمهیدات خاصی است و در بعضی موارد این کار خلاف سنت‌ها و هنجارهای پذیرفته شده جامعه است.
کد خبر: ۱۹۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 09 March 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، علیرضا آشناگر در چهارمین جلسه امنیت گردشگران خارجی با بیان اینکه مردم خود از آغاز برگزارکننده مراسم و آیین‌های مربوط به عید نوروز بوده‌اند بر پرهیز از دولتی کردن مراسم عید نوروز اشاره و اظهار کرد: راز ماندگاری آیین نوروز به دلیل عدم دخالت دولت در این مراسم بوده و هرگونه دخالت و دستکاری در این خصوص با استقبال مردم روبرو نمی‌شود.

وی طرح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان مبنی بر برگزاری آیین عید نوروز به صورت یکجا و متمرکز را با توجه به شرایط موجود غیرعملی دانست و افزود : تجمیع مردم در یک مکان مشخص نیازمند در نظر گرفتن تمهیدات خاصی است و در بعضی موارد این کار خلاف سنت ها و هنجارهای پذیرفته شده جامعه است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: برگزاری مراسم عید نوروز به صورت متمرکز را می‌توان با برنامه ریزی درست و اصولی و با هماهنگی های لازم برای سال های آتی در دستور کار قرار داد.

وی به مسافرت هموطنان در ایام نوروز به کردستان و شهرهای مرزی اشاره کرد و گفت: مسئولان و دست اندرکاران در ایام نوروز با توجه به محدود شدن منافذ در آمدی مرزنشینان تسامح لازم در خصوص مراکز اقامتی و خانه‌های اجاره‌ای به خرج دهند.

آشناگر به استفاده بیشتر از ظرفیت فرمانداری و شهرداری‌های شهرهای مرزی اشاره کرد و افزود: اگر مکان اسکان مسافران را ساماندهی کنیم تمایل مسافران به استفاده از خانه‌های اجاره ای غیرمجاز به حداقل می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار