رئیس اداره بهزیستی شاهین‌شهر و میمه:
رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت:
کد خبر: ۲۱۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 12 April 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، امین عسگری ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین فعالیت‌ها و خدمات اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه به مراجعه‌کنندگان و مددجویان این نهاد پرداخت و اظهار کرد: در حوزه توان‌بخشی اداره بهزیستی شاهین‌شهر و میمه دارای پنج حوزه تخصصی است.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهین‌شهر و میمه 2 هزار و 816 معلول جسمی و حرکتی دارد، افزود: از این تعداد 400 نفر ناشنوا، 180 نفر نابینا، 701 نفر معلول جسمی و حرکتی، 538 نفر اعصاب و روان، 57 نفر معلول ضایع نخاعی، 24 نفر اوتیسم، 98 نفر سالمندان دارای مشکل جسمی و حرکتی، چهار نفر فنیل کتونوری و 814 نفر معلول ذهنی هستند.

این مسئول به نحوه ارائه خدمات اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه به این 2 هزار و 816 معلول جسمی و حرکتی اشاره کرد و ادامه داد: کمک‌هزینه نگهداری، حق پرستاری ویژه معلولین ضایع نخاعی، ارائه آموزش‌های مختلف به معلولین ذهنی، ارائه خدمات در مراکز شبانه‌روزی، ارائه خدمات پاراکلینیک، کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان معلول و سایر است.

وی گفت: در سال گذشته 74 مورد وسایل کمک‌آموزشی، 57 مورد وسایل پانسمان برای معلولین ضایع نخاعی در طی 4 نوبت در بین معلولین توزیع شد.

عسگری افزود: همچنین به 98 معلول هزینه کامل درمان و به 97  معلول دیگر نزدیک به 70 درصد هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزی و دانشجویی آن‌ها که در مقاطع مختلف تحصیلی حتی اگر در مراکز آموزشی آزاد و غیردولتی تحصیل می‌کردند، توسط اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه پرداخت شد.

*سال گذشته در حوزه توان‌بخشی 2 میلیارد تومان هزینه شد

عسگری از آغاز طرح مراقبت مبتنی بر خانواده در شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبر داد و گفت: 20 نفر از معلولینی که خانواده‌های آن‌ها توانایی پرستاری از آن‌ها را ندارند توسط کارکنان این نهاد طی چند نوبت در طول هفته از آن‌ها پرستاری می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از 50 نفر از بیماران اعصاب و روان این شهرستان توسط کادر درمانی اداره بهزیستی خدمات روان‌پزشکی و پرستاری ارائه می‌شود و تا سقف 15 هزار تومان به‌صورت رایگان به آن‌ها دارو داده می‌شود همچنین برای سالمندان نیز به همین شکل خدمات ارائه می‌شود.

 رئیس اداره بهزیستی شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه به 614 معلول جسمی و حرکتی ماهیانه مبلغ 446 میلیون تومان مستمری پرداخت کرده‌ایم( به ازای هر نفر 53 هزار تومان) بیان داشت: نزدیک به 72 میلیون تومان کمک‌هزینه پرستاری و 10 میلیون تومان نیز کمک‌هزینه مناسب‌سازی پرداخت کرده‌ایم.

وی یادآور شد: 28 میلیون تومان کمک‌هزینه لوازم پانسمان، 11 میلیون کمک‌هزینه وسایل کمک‌آموزشی مثل ویلچر و عصا به مددجویان پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: در سال گذشته نزدیک به یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان یارانه به 4 مرکز روزانه توان‌بخشی، دو مرکز شبانه‌روزی، یک مرکز مراقبت اعصاب و روان و یک مرکز مبتنی بر خانواده یارانه پرداخت‌ شده است.

عسگری از تأسیس مرکز آموزش روزانه در سال جاری برای سالمندان بخش میمه خبر داد و اضافه کرد: 500 نفر در هشت مرکز شبانه‌روزی و روزانه بهزیستی و سایر شهرستان شاهین‌شهر و میمه از خدمات توان‌بخشی استفاده می‌کنند که در مجموع سال گذشته در حوزه توان‌بخشی نزدیک به 2 میلیارد تومان هزینه شد.

*رتبه دوم طلاق در سطح کشور متعلق به شاهین‌شهر و میمه است

وی به فعالیت‌های حوزه امور اجتماعی اداره بهزیستی شاهین‌شهر و میمه پرداخت و گفت: سر و کار این حوزه بیشتر با زنان سرپرست خانواده در جامعه شاهین‌شهر و میمه است؛ این زنان نزدیک به 600 خانواده‌اند که تعدادشان به مرز 2 هزار نفر رسیده است.

این مسئول از افزایش شدید آمار طلاق در شهرستان شاهین‌شهر و میمه پرده برداشت و تأکید کرد:  بر اساس آخرین آمارها رتبه کشوری شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حوزه افزایش طلاق بعد از استان البرز دوم است.

وی با بیان اینکه در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به ازای هر 10 ازدواج 15 طلاق صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل افزایش طلاق در جامعه کنونی ما بخصوص در این شهرستان درست نبودن سیاست‌های کلان است.

عسکری با بیان اینکه در حوزه اجتماعی 2 کلینیک در شهر شاهین‌شهر، دو موسسه خیریه، یک مجتمع خصوصی در شهر گز مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: در سال گذشته نزدیک به 330 میلیون تومان مستمری ماهیانه، 30 میلیون عیدی، 80 میلیون سرمایه کار و 30 میلیون کمک‌هزینه مسکن به‌صورت بلاعوض به زنان سرپرست خانوار پرداخت‌ شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 15 میلیون تومان یارانه به خانواده‌های چند قلوی شاهین‌شهر و میمه پرداخت کردیم، گفت: سال گذشته 120 میلیون تومان یارانه به کلینیک‌ها، و به مؤسسات خیریه طرف قرارداد نیز 180 میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم.

*35 درصد جمعیت شاهین‌شهر با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: سال گذشته 129 نفر زوج متقاضی طلاق توافقی از سوی دادگستری به مراکز مشاوره بهزیستی معرفی‌شده بودند که توانستیم 45 نفر از آن‌ها را با مشاوره‌های کارشناسی از ادامه روند طلاق و جدایی منصرف کنیم.

وی از فعالیت 8 مرکز پیشگیری از طلاق در شاهین‌شهر و میمه خبر داد و بیان داشت: این مراکز به‌صورت تخصصی به زوجین ارائه مشاوره و خدمات می‌دهند که خدمات برخی از این مراکز حتی به‌صورت رایگان است.

عسگری با بیان اینکه داروی ترک اعتیاد متادون تنها برای درمان مواد مخدر هروئین مورد استفاده قرار می‌گیرد اظهار کرد: متأسفانه امروز در برخی از مراکز ترک اعتیاد در کشور جهت ترک اعتیاد بیمارانی که مواد مخدری دیگری ازجمله تریاک مصرف کرده‌اند به‌جای اینکه از داروهایی مانند لکونیدین یا پرونروفین استفاده کنند از داروی متادون به خاطر افزایش هزینه‌های اقتصادی فرد معتاد استفاده می‌کنند که چندان نیز روی آن‌ها نظارت صورت نمی‌گیرد و این عامل نه‌تنها در ترک اعتیاد فرد معتاد تأثیری نخواهد گذاشت بلکه اعتیاد او را بعد چند مدت دیگر دوچندان خواهد کرد.

وی به آمار افزایش اعتیاد در شاهین‌شهر و میمه اشاره کرد و متذکر شد: برخی از مسئولین با ارائه آمار و ارقام غلط به جامعه به‌ خصوص در حوزه اعتیاد زمینه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های ناصحیح را در کشور فراهم می‌کنند.

عسگری ادامه داد: آمار اعتیاد در شهرستان 220 هزارنفری شاهین‌شهر و میمه نزدیک به 35 درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دهد یعنی نزدیک به یک‌سوم جمعیت شاهین‌شهر با معضل اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند و اگر مسئولین استان اصفهان و شهرستان آستین‌های همت را برای مبارزه با این معضل که شاهد کاهش سن آن نیز هستیم، بالا نزند در آینده‌ای نه‌چندان با بحران مواجه خواهیم شد.

*220 بیماری ایدزی در شاهین‌شهر زندگی می‌کنند

وی از وجود 220 بیمار ایدزی(HIV) در شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبر داد و گفت: متأسفانه هیچ مرکز مجهزی در زمینه درمان یا ارائه خدمات به چنین بیمارانی که در شاهین‌شهر زندگی می‌کنند فراهم نشده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار