در این نمایشگاه آثاری از ابوسعید اسدی، ابوحمید اسدی، پونه اوشیدی، حامد جعفری، دانا نهداران، مرتضی خسروی، مهرداد خطایی، حامد صدرارحامی، نرگس سلیمان‌زاده، اوژن شیراوژن، مالک محمدزاده، سیامک عزمی، عسل فلاح، یحی رویدل، نزار موسی‌نیا و عادل یونسی به‌نمایش درخواهد آمد.
کد خبر: ۲۱۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 22 April 2016
گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوع از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر در دومین ماه سال هستند.

نگارخانه «ویستا» با نمایش حدود 30 اثر از هنرمندان جوان کشور که آثاری با تمرکز بر فیگور و پیکر انسان خلق کرده‌اند، به استقبال دومین ماه سال خواهد رفت. در این نمایشگاه که امیر یگانه نمایشگاه‌گردانی آن را برعهده دارد، آثاری از 16 هنرمند جوان که با الهام از پیکره انسان خلق شده‌اند، به نمایش درخواهد آمد.

در این نمایشگاه آثاری از ابوسعید اسدی، ابوحمید اسدی، پونه اوشیدی، حامد جعفری، دانا نهداران، مرتضی خسروی، مهرداد خطایی، حامد صدرارحامی، نرگس سلیمان‌زاده، اوژن شیراوژن، مالک محمدزاده، سیامک عزمی، عسل فلاح، یحی رویدل، نزار موسی‌نیا و عادل یونسی به‌نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه از سوم تا 13 اردیبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 21 در گالری «ویستا» به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، شماره 11 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری جهان

نمایشگاه نقاشی «طوفان مرکب» با ارائه آثاری از یک هنرمند خودآموخته، در گالری «جهان» برپا می‌شود. این نمایشگاه شامل 50 اثر از هوشنگ مجمع‌الصنایع است که فقط با استفاده از قلم و مرکب خلق شده‌اند.

نمایشگاه «طوفان مرکب» ششم اردیبهشت‌ماه ساعت 16 افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، ابتدای بوستان ساعی، شماره 2169 مراجعه کنند. این نمایشگاه تا 20 اردیبهشت‌ماه، از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 10 تا 17 میزبان بازدیدکنندگان است.

خانه کاریکاتور

خانه کاریکاتور از دوم تا هفتم اردیبهشت‌ماه شاهد برپایی نمایشگاه انفرادی از آثار کارتون‌ حمیدرضا مسیبی است.

مسیبی از سال 1380 مدرس خانه کاریکاتور ایران بوده و بیش از 17 سال است که به طور حرفه‌ای با مطبوعات و خبرگزاری ها به عنوان کارتونیست همکاری دمی‌کند. وی مدیر و موسس گروه بین‌المللی کارتون شیراوژن (shirozhan) و شناخته‌شده به عنوان نخبه‌ی هنری از سوی بنیاد ملی نخبگان ایران است.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 9 تا 17 به نشانی تهران، خیابان شریعتی، تقاطع همت، خیابان گل‌نبی غربی، بعد از میدان شهید احمدی روشن (کتابی)، شماره 44 مراجعه کنند.

نگارخانه هنر ایران


نمایشگاهی از آثار نقاشی پشت شیشه همزمان با سالروز ولادت امام علی (ع) و روز پدر در نگارخانه هنر ایران افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه 48 اثر از 18 هنرمند معاصر به نمایش گذاشته می‌شود. سعید رضاخان، محمدعلی ذوالقدر، مرضیه کمانیان، امیر عبدی، مرتضی قاسمی، مرضیه قاسمی، زهره قاسمی، سیما عظیمی، امیر رحیمی، عفت رحیمی، عبدالله رحیمی، شقایق جزایری، مهرنوش بشارت، افسانه ایرانی، محمد قربانی، طیبه تطهیری مقدم، لیلا امینی و علی داناییان هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه «مهر علی» سوم اردیبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه هنر ایران به نشانی خیابان انقلاب، خیابان خارک، ضلع غربی تالار وحدت، شماره 19 افتتاح می‌شود و هر روز از ساعت 11 تا 18 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه نقاشی‌های لوریس چکناواریان با عنوان «موسیقی روی بوم» در خانه هنرمندان ایران افتتاح شده است. در طول مدت برگزاری این نمایشگاه ٥٠ اثر نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم همراه با نمایش فیلم از آثار چکناواریان در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

نمایشگاه نقاشی‌های چکناواریان تا پنجم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند هر روز از ساعت 14 تا 21 به نگارخانه استاد ممیز خانه‌ی هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نمایشگاه عکس دومین جایزه جهانی «اربعین» در خانه‌ی هنرمندان ایران برپا شده است. در مسابقه دومین جایزه جهانی «اربعین» از میان 300 شرکت‌کننده، 3250 عکس از کشورهای عراق، پاکستان، لبنان، سوریه، ایران، الجزایر و... با موضوع اربعین حسینی به‌نمایش درمی‌آید.

این نمایشگاه تا پنجم اردیبهشت ادامه دارد و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز از ساعت 14 تا 21 به نگارخانه تابستان خانه‌ی هنرمندان ایران مراجعه کنند.

موزه هنرهای دینی امام علی (ع)

نمایشگاه «شکوفه‌های گیلاس و افسانه گنجی» در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود. سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با همکاری سفارت ژاپن این نمایشگاه را برگزار می‌کند.

این نمایشگاه که شامل برگزیده‌ای از آثار خوشنویسی و طراحی هنرمندان ژاپنی است، دوم اردیبهشت‌ماه از ساعت 17 در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) گشایش می‌یابد و تا هفتم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان دیدن این نمایشگاه می‌توانند به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر (عج)، بالا‌تر از میرداماد، روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.

نگارخانه کمال‌الدین بهزاد


ساغر انواری نمایشگاه نقاشی‌هایی را که از روی عکس‌هایش کشیده است، برگزار می‌کند. این نمایشگاه با نام «تجربه‌ها» حاصل تجربه‌هایی است که او در زمینه تکنیک آبرنگ از سال ٩٣ کسب کرده‌ است.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه 11 اردیبهشت‌ماه ساعت 15 تا 19 افتتاح می‌شود و تا پانزدهم همین ماه در نگارخانه «کمال‌الدین بهزاد» به نشانی بلوار کشاورز، نبش خیابان 16 آذر، پلاک 284 از ساعت 10 تا 19 برپا خواهد بود.

برج میلاد

یک نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «مع الحق» با حضور 110 خوشنویس برتر کشور در برج میلاد تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه همزمان با ولادت امام علی (ع) دوم اردیبهشت‌ماه (13 رجب) آغاز می‌شود و مراسم اختتامیه آن 10 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه 110 هنرمند خوشنویس نام و القاب امیرالمومنین (ع) و آیات، روایات، احادیث مرتبط با ولایت را در سبک‌های مختلف خطاطی مانند خطوط کوفی، ثلث، نسخ، تعلیق، نستعلیق، شکسته، کرشمه، معلی، سفیر و ... نام‌نگاری می‌کنند و آن‌ها را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا دهم اردیبهشت‌ماه از ساعت 10 تا 22 به گالری برج میلاد مراجعه کنند.

گالری اعتماد

یک نمایشگاه گروهی نقاشی با موضوع آب و با عنوان «طلای آبی» از سوم اردیبهشت‌ماه در گالری «اعتماد» برگزار می‌شود. در این نمایشگاه گروهی از هنرمندان مانند محسن وزیری‌مقدم، آیدین آغداشلو، علی فرامرزی، خسرو حسن‌زاده و ... در کنار هم می‌آیند.

در این نمایشگاه آثار ۷۳ هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود و همچنین آثار ۴۲ هنرمند دیگر نیز در سایت گالری به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه جمعه سوم اردیبهشت ساعت ۱۵ در گالری شماره یک و دو افتتاح می‌شود و تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد. گالری «اعتماد» در نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، پلاک ۴ واقع است.

گالری شکوه

نخستین نمایشگاه گالری «شکوه» در سال جدید با نمایش آثار نقاشی، حجم و ویدئوآرت نوشین زرنانی 27 فروردین‌ماه آغاز به کار کرد.

زرنانی در دومین نمایشگاه انفرادی‌اش با عنوان «بانوی آهنی» که در ادامه مجموعه‌ی «نگهبان چشمه» است، 11 تابلوی نقاشی میکس‌مدیا، دو چیدمان و دو ویدئوآرت را در معرض تماشای عموم قرار داده است. او در این نمایشگاه صحنه‌هایی از فیلم سینمایی «آیرن‌من 2،1و3» را بازسازی کرده و بر حضور اَبرقهرمان‌ها در حوزه تصویر، بخصوص در سینما تأکید دارد.

نمایشگاه «بانوی آهنی» از 27 فروردین تا هفتم اردیبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «شکوه» به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان امیر نوری، شماره 19 میزبان علاقه‌مندان است.

فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه ششمین سالانه هنر معاصر پرسبوک با عنوان «از طبیعت‌زدایی تا طبیعی زیستی» در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران برپا شده است.

در ششمین سالانه هنر معاصر پرسبوک، محدودیت رسانه‌ای در حیطه تجسمی وجود نداشته و هنرمندان با محوریت موضوعی، آثار خود را به دبیرخانه پرسبوک ارسال و هیات داوران از میان آثار رسیده، آثار 17 هنرمند را انتخاب کرده‌اند.

نمایشگاه ششمین سالانه هنر معاصر پرسبوک تا چهارم اردیبهشت‌ماه از ساعت از 10 تا 20 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.

شهر کتاب فرشته

نمایشگاه «امتداد خطوط» با نمایش آثاری از چند هنرمند در گالری شهر کتاب فرشته گشایش یافته است. در این نمایشگاه آثاری از سمانه احمدی، هما بذرافشان، حسین زینالپور، سپیده سحر، مجتبی شعبانی، حمید فام، مینا محسنی و الهام یزدانیان به‌نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «امتداد خطوط» تا هفتم اردیبهشت در گالری شهر کتاب فرشته به نشانی تجریش، خیابان مقصودبیک، نرسیده به چهارراه حسابی، شماره ۳۲ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری ثالث

نمایشگاهی از آثار هنرمندان تجسمی که همه‌ی آن‌ها یک میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند در گالری ثالث برپا شده است.

جواد آتشباری، علی آل‌حسینی، فرشاد آل‌خمیس، مسعود جزنی، علیرضا چلیپا، حسن حاضرمشار، فرامرز خانی، آناهیتا درگاهی، کامبیز درمبخش، مهدی درویشی، علیرضا رشیدی، زرتشت رحیمی، پرویز روزبه، المیرا روزبه، پژمان رحیمی‌زاده، اردشیر رستمی، مرتضی زاهدی، علی زعیم، سبا سلیمانی، امید شایان، شواتیر، بهزاد شیشه‌گران، یاشار صلاحی، قدرت عاقلی، مسعود کشمیری، محمد کیوان، احسان نصری و سپهر مصری هنرمندان حاضر در نمایشگاه «وان میلیون» هستند.

این نمایشگاه تا هشتم اردیبهشت هر روز از ساعت 10 تا 21 در گالری «ثالث» به نشانی خیابان کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره 148 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری ساربان


«زندگی دوزخی من» عنوان نمایشگاهی از تازه‌ترین آثار کیومرث کیاست - هنرمند تبریزی - است که در گالری «ساربان» گشایش یافته است.

پس از نمایش آثار کیاست در خانه هنرمندان ایران و مروری بر چهار دهه فعالیت هنری او، در نمایشگاه حاضر 35 تابلو از جدیدترین آثار این هنرمند را که با تکنیک قلم فلزی و هاشورهای خطی اجرا شده، در معرض نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «زندگی دوزخی من» تا ششم اردیبهشت هر روز (به‌جز سه‌شنبه‌ها) در گالری «ساربان» به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 میزبان علاقه‌مندان است. گالری «ساربان» روز پنجشنبه دوم اردیبهشت‌ماه تعطیل است.

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه آثار حجمی و تابلوهای نقاشی ویم دلووی (هنرمند بلژیکی) از دوم فروردین‌ در موزه‌ هنرهای معاصر تهران برای بازدید علاقه‌مندان برپاست.

این نمایشگاه و منتخبی از آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر از 17 اسفند در گالری‌های موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده و تا 24 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 10 تا 19 روزهای جمعه و از ساعت 15 تا 19 (به‌جز شنبه‌ها و تعطیلات رسمی) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 (روابط عمومی) یا با شماره تلفن‌های 88963200 و 88965411 تماس بگیرند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: گالری ، تهران ، نگارخانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار