کد خبر: ۲۴۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 21 June 2016
به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در نشست ساماندهی آبرسانی روستایی در زاهدان اظهار داشت: جمعیت 500 هزار نفری در این استان در بحران آب به سر می برند که برای رفع مشکلات این افراد یک مدیریت جهادی نیاز است.
وی بیان کرد: تمام ظرفیت های استان برای تامین آب مورد نیاز این روستاها باید به کارگیری شود و در این رابطه کوتاهی هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.
وی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای استان در نشستی با سایر بخش های دست اندرکار مشکلات این روستاها را احصا کرده و برای حل مشکلات آنها راهکار ارائه دهد.
وی تصریح کرد: منابع آبی روستاهایی که در بحران بی آبی به سر می برند شناسایی و گزارش تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نخستین اولویت استان تامین آب آشامیدنی روستاهای فاقد شبکه آبرسانی است و در این زمینه باید از همه توان خود استفاده کنیم.
هاشمی خاطر نشان کرد: تامین آب روستاها ضامن پایداری روستاییان است و خالی شدن روستاها تبعات بسیار بدی برای سیستان و بلوچستان و کشور دارد که باید به این موضوع توجه خاصی شود.
وی افزود: اقتصاد روستاها باید مورد توجه دستگاهای دولتی باشد تا با پدیده ی مهاجرت و خالی شدن روستاها روبه رو نشویم.
وی ادامه داد: برخی روستاهای سیستان و بلوچستان از ظرفیت های زیادی برای اشتغال برخوردارند اما متاسفانه با مشکل کمبود آب روبه رو هستند که باید برای حل این مشکل فکر اساسی کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی از تمام ظرفیت دستگاه های دولتی برای تسریع در آبرسانی به روستاهای فاقد منابع آبی سالم استفاده کند.
هاشمی در عین حال تصریح کرد: تمام دستگاه های دولتی موظف به همکاری با این اداره هستند و در صورت مشاهده کم کاری در انجام وظیفه محول شده به شدت با دستگاه مربوطه برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد: ساماندهی و مدیریت در شبکه توزیع آب باید در دستور کار باشد تا دچار مشکل بی آبی نشویم.
وی خاطر نشان کرد: هر روستا باید یک نماینده برای نظارت بر روند توزیع آب داشته باشد و مشکلات مردم را از طریق مسئولان در مرکز استان پیگیری کند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستم ارزیابی دستگاه های دولتی باید در استان راه اندازی شود تا بر عملکرد آنها نظارت داشته باشد.
وی بیان کرد: صرفه جویی در مصرف آب را باید در جامعه فرهنگ سازی کنیم، وقتی این موضوع نهادینه شود دیگر با بی آبی روبه رو نخواهیم شد.
وی افزود: باید به فکر منابع آب پایدار باشیم تا مشکلات کنونی برطرف شود که این خود بهترین راه مقابله با این وضعیت است.
هاشمی با انتقاد از دولت گذشته گفت: منابع مالی بسیار زیادی در اختیار دولت گذشته بود که اگر برای رفع مشکلات اقدامی صورت می گرفت ما امروزه شاهد این معضلات نبودیم.
وی افزود: دولت تدبیر و امید با در اختیار داشتن حداقل منابع مالی کارهای بسیار ارزشمندی در دست اقدام دارد.
محمد رضا ناروئی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت تسریع در آبرسانی به روستاهای فاقد سیستم آبرسانی ارائه و اظهار امیدواری کرد به زودی شاهد تحول عظیمی در این رابطه باشیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار