مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: نتایج و دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهور به میناب را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۲۵۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۴ 13 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مجید وفادار عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور به شهرستان میناب و بررسی ابعاد زیست محیطی برداشت بی‌رویه آب از دشت میناب یک حرکت مهم زیست‌محیطی و حاصل عزم و اراده جدی مردم این منطقه برای کمک به سازمان محیط زیست و دیگر دستگاه‌ها به منظور مهار این چالش است.
 
وی افزود: ابعاد مختلف بحران به وجود آمده در دشت میناب از سوی معاون رئیس جمهور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و شدت این بحران از سوی مسؤولان مربوطه و مردم این منطقه به اطلاع رئیس سازمان محیط زیست کشور رسید و ابعاد اهمیت و اولویت آن نیز به خوبی درک شد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان ادامه داد: پس از درک اهمیت و وسعت بحران آبی به وجود آمده در دشت میناب، باید به دنبال راهکارهایی علمی و فنی برای مهار این معضل در فواصل زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت باشیم که نمونه‌هایی از این طرح‌های نجات را در مورد دریاچه ارومیه و یا دیگر معضلات زیست محیطی کشور شاهد بوده‌ایم.
 
وفادار با بیان اینکه باید به تدریج از حجم برداشت بی‌رویه آب از دشت میناب کاسته شود، گفت: عملیاتی ساختن این طرح در گروی جایگزین سازی سایر منابع آبی سالم و مطلوب به جای آب دشت میناب است که احداث آب‌شیرین‌کن معقول‌ترین راه و در عین حال در دسترس‌ترین راه حل در این زمینه به شمار می‌رود.
 
وی تأکید کرد: ساخت آب‌شیرین‌کن ویژه شهر بندر خمیر با ظرفیتی متناسب با جمعیت این شهر و افق توسعه آن از یک سو و ساخت آب‌شیرین‌کن بندرعباس برای تأمین بخشی از آب مورد نیاز مردم این شهر راهکار مناسبی است که بتوانیم از حجم برداشت از دشت میناب در زمان مناسبی بکاهیم.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف آب در باغات و مزارع شهرستان میناب از یک سو و مدیریت منابع و مصرف در شهرستان‌های بندرعباس و بندر خمیر از سوی دیگر نیز باید همگام با ایجاد و ساخت آب‌شیرین‌کن‌ها مورد توجه قرار گیرد.
 
وفادار تصریح کرد: در عین حال باید مراقب محیط زیست دریایی خلیج فارس نیز باشیم و در جانمایی پروژه‌های آب‌شیرین‌کن نیز ملاحظات زیست محیطی را در نظر بگیریم و علاوه بر این به سرعت پروژه‌های تصفیه فاضلاب را نیز پیگیری و میزان آلایندگی پسابی که به دریا ریخته می‌شود را کاهش دهیم.
 
وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم آب مناسبی از دریا برداشت و شیرین‌سازی شود، باید در حفظ سلامت آب دریا نیز کوشا باشیم و از ورود آلودگی به دریا خودداری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار