کد خبر: ۲۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ 22 April 2015

به مناسبت روز جهانی زمین پاک « زنگ زمین پاک» در 6 مدرسه ابتدایی تبریز نواخته شد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، اختتامیه زنگ زمین پاک با حضور «جمعیت مردمی رفتگران طبیعت آذربایجان شرقی»، «سازمان همیاران زیست تبریز»،« انجمن ناجیان حیوانات» ،«سازمان مدیریت پسماند» ، «سازمان پارکها و فضای سبز» و «گروه هنری سوینچ »در مدرسه طرح نو نواخته شد.

از عناوین کلی برنامه در مراسم اختتامیه می توان به اجرای مسابقه ساکنان زمین، شناساندن اهمیت درخت و رابطه آن با مصرف کاغذ، بازیافت، مهرورزی با حیوانات، نصب «لانه پرندگان» در مدرسه، اهدای باکس تفکیک کاغذ، کاشت گل در مدرسه توسط دانش آموزان، امضای تومار سخنی برای زمین، اهدای پکیج کاشت گیاه و کتاب آموزشی پسماند اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در این مراسم گفت: زیبایی و تمیزی شهر تنها با مشارکت و همکاری شهروندان و تلاشهای خادمان شهرداری امکان پذیر است.

علیرضا اصغری در اختتامیه برنامه زنگ زمین پاک که در مدرسه طرحی نو برگزار شد با بیان این مطلب افزود: همه ساله برنامه هایی برای گرامیداشت روز زمین پاک با همکاری تشکل های مردم نهاد، سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اجرا می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: نواختن زنگ پاک بصورت نمادین در 6 مدرسه همراه با آموزش مدیریت پسماند توسط تشکل های مردم نهاد و همچنین آموزش نحوه برخورد صحیح با پسماند و فضای سبز و در ادامه تحویل باکس های زباله و لانه پرندگان و اقلام آموزشی که با همکاری سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز ، رفتگران طبیعت و همیاران زیست محیط از نمونه این برنامه ها بود.

اصغری تصریح کرد: این اقلام آموزشی تا پایان سال 94 در تمامی مدارس پخش خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز نیز در ادامه این مراسم گفت: بخشی از وظایف شهرداری حمایت از طرح ها و برنامه های عمومی از جمله در حوزه ی فضای سبز است که توسط دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود.

حسن‌زاده اضافه کرد: آموزش از اولین سالهای زندگی میتواند بهترین و بیشترین تاثیر را در میان کودکان و دانش آموزان داشته باشد.

وی گفت: این آموزشها غالبا باید از طریق خانواده ها و مدارس و در کلاس های درس صورت گیرد و سازمان پارکها و فضای سبز با تهیه پک های آموزشی سعی کرده بحث آموزش را به این نهاد ها محول سازد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به دیگر برنامه های صورت گرفته گفت: در روز درختکاری نیز هزار اصله نهال و درخت میوه در بین شهروندان توزیع شده است.

حسن زاده در پایان گفت: همزمان با چهارم اردیبهشت بازهم برنامه درختکاری توسط تشکل‌های زیست محیطی استان در پارک بزرگ آرپا دره سی جهت گسترش فرهنگ درختکاری در بین عموم شهروندان برپا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :