کد خبر: ۲۸۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 03 September 2016

شهردار سنندج چندی پیش از تحویل لیستی 50نفره به وی در استانداری کردستان به منظور تبدیل وضعیت برخی افراد خبر داد؛ حال از «فخری» انتظار می‌رود اسامی تحویل‌دهندگان لیست را افشا کند و اگر در متخلف بودن آنها تردید دارد اسامی را برای رسیدگی به موضوع در اختیار نهادهای مسئول قرار دهد.

به گزارش تابناک کردستان، موضوع عزل شهردار سابق سنندج حواشی بسیاری داشت و یکی از آن حواشی که بیش از سایر آنها ذهن مردم را درگیر خود کرد ادعای «استخدام آقازاده‌ها» در شهرداری سنندج بود، هرچند اسامی این افراد و آنهایی که با نادیده گرفتن قانون دست به استخدام آنها زده بودند هیچ‌گاه افشا نشد.

اما شهردار سنندج در روزهای اخیر با طرح یک مسئله در جلسه بررسی وضعیت نیروهای شهرداری در سالن جلسات شورای اسلامی شهر سنندج، بار دیگر اذهان را متوجه برخی استخدام‌های انجام شده در شهرداری سنندج کرد.

«منوچهر فخری» در جلسه مذکور با اشاره به این موضوع که در شهرداری نیرو با سابقه فعالیت 20 ساله وجود دارد که هنوز تبدیل وضعیت نشده، گفته: «با تبدیل وضعیت شغلی ۵۰ نفر از پرسنل شهرداری که از این تعداد ۴۹ نفر آنها مشخصاً دارای ارتباط با مدیران دولتی سایر دستگاه‌ بوده‌اند، مخالف هستم».

وی تصریح کرده: «چند مدت پیش لیستی متشکل از ۵۰ نفر از نیروهای شهرداری را در استانداری به منظور موافقت با تبدیل وضعیت آنها تحویلم دادند که از این تعداد ۴۹ نفر از افرادی بودند که پارتی داشتند به همین دلیل با آن مخالفت کردم».

این گفته‌های شهردار سنندج نیاز به هیچ تفسیری ندارد؛ افرادی در استانداری کردستان لیستی 50 نفره به منظور موافقت با تبدیل وضعیت آنها به شهردار سنندج تحویل داده‌اند که 49 نفر از این افراد مشخصاً دارای ارتباط با مدیران دولتی سایر دستگاه‌ها بوده‌اند.

حال این سؤالات مطرح است اگر آنچه در استانداری کردستان انجام شده تخلف نیست پس چیست؟! و اگر تخلف است برای رسیدگی به آن چه کارهایی انجام شده است؟ برخورد بازرسی استانداری با مسئله مطرح شده توسط شهردار سنندج چه بوده است؟ اعضای شورای اسلامی شهر در ارتباط با این موضوع چه عکس‌العملی نشان داده‌اند؟ و چه زمانی باید دست به کار شد و به متخلفان فهماند که انجام چنین کارهایی هزینه‌بردار است؟

باید در نظر داشت که مسئولیت شهرداری سنندج، امانتی است که برای مدتی محدود به «منوچهر فخری» واگذار شده و امانتداری مردم حکم می‌کند که وی اسامی افرادی را که در استانداری کردستان لیست 50 نفره را به وی تحویل داده‌اند افشا کند.

افشای سربسته و کلی موضوع یاد شده توسط شهردار سنندج، هرچند می‌تواند نشانی از تعهد به انجام وظیفه در «فخری» را در خود داشته باشد، اما تا این حد، اسقاط وظیفه است و تا ایصال به مطلوب که همانا برخورد با متخلفان است فاصله وجود دارد که برای پرکردن این فاصله، می‌طلبد شهردار در صورتی که در افشای نام تحویل‌دهندگان لیست 50 نفره در استانداری کردستان تردید دارد، اسامی آنها را در اختیار دستگاه‌‌های نظارتی و نهادهای مسئول قرار دهد تا پس از انجام تحقیقات لازم، در صورت نیاز، افراد یاد شده به دستگاه قضا معرفی شده و به تخلف احتمالی آنها رسیدگی شود.

لازم است یادآوری شود این رسانه کسی را متهم به تخلف نمی‌کند زیرا اساساً این امر را در حیطه وظایف قانونی خود نمی‌داند؛ حد ما طرح مسئله است و پس از آن نهادهای مسئول هستند که وارد عمل شده و پیگیری را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تلخک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
امیدوارم شما که این خبر را منتشر کرده اید پیگیری کنید ،بعید است که ایشان از این حربه به نفع خود استفاده نکند از طرفی قیمت خود را در معادلات قدرت بالا میبرد از طرفی ژست رسانه ای میگیرد وسر آخر هم با راه انداختن آنهایی که میتوانند در معادلات قدرت طلبی این ... نقشی ایفا کنند را راه می اندازد
پیگیری کنید لطفا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار