«معلوم نیست اعتبارات به کجا می‌رود و چه می‌شود»
کد خبر: ۳۰۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵ 24 September 2016

نماینده‌بیجار گفته 10سال برای ناحیه‌صنعتی حسن‌آباد بودجه درنظر گرفته‌شده و معلوم‌نیست که اعتبارات آن به کجامی‌رود و چه‌می‌شود و این درحالی است که بخشی ازاین زمان دوره‌مسئولیت اجرایی وی را شامل می‌شود و بهتراست خودش درگام‌نخست درباره آن‌مقطع پاسخگوباشد.

به گزارش تابناک کردستان، قانون‌گذاری و نظارت دو وظیفه اصلی نمایندگان مجلس هستند و به نظر می‌رسد وظیفه نظارتی نمایندگان اهمیتی به مراتب بیشتر از قانون‌گذاری دارد چرا که تصویب یک قانون ـ مادامی که نظارتی بر حسن اجرای آن نباشد ـ به تنهایی دردی از جامعه دوا نخواهد کرد و البته عمل به وظیفه نظارتی، توسط نمایندگان، می‌تواند به افزایش اقتدار مجلس کمک کند.

اما اگر نماینده‌ای وظیفه نظارتی را در انتقاد از عملکرد دیگران خلاصه کرده و به شیوه‌ای عمل کند که بیشتر به شعار گرایی شبیه باشد، نه تنها مردم را از خود رویگردان می‌کند بلکه در درجه‌ای بالاتر به جایگاه والای مجلس آسیب وارد خواهد کرد.

نماینده مردم بیجار در مجلس دهم در زمان آغاز به کار دولت یازدهم، فرماندار بیجار بود که به تشخیص نماینده عالی دولت در استان بدون تعیین جایگزین و تنها دو ماه پس از آغاز به کار «عبدالمحمد زاهدی»، از سمت خود عزل شد و مسئولیت اداره امور اجرایی آن شهرستان تا تعیین جانشین «حمدالله کریمی» به معاون وی واگذار شد.

فرماندار معزول بیجار تقریباً دو سال پس از برکناری توسط دولت یازدهم، توانست با پشتوانه رأی حدود 16 هزار نفر از مردم آن شهرستان به عنوان یکی از نمایندگان کردستان، راهی خانه ملت شود.

اینکه آیا برکناری «کریمی» از سمت فرمانداری بیجار توسط دولت یازدهم، در کسب رأی وی در انتخابات مجلس دهم، اثرگذار بوده یا خیر موضوع این وجیزه نیست ولی هر ناظری در نگاه نخست چنین نماینده‌ای را در طیف منتقدان دولت به شمار خواهد آورد، اگرچه نگارنده به هیچ وجه اعتقادی به این امر ندارد.

نماینده مردم بیجار در مجلس دهم در جلسه اخیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان هم در قامت یک منتقد، گویا به پروژه‌ نیمه‌تمام ناحیه صنعتی حسن‌آباد یاسوکند اشاره کرده و گفته: بعضی از پروژه‌های سطح شهرستان بیجار حدود 10 سال است که به نتیجه نرسیده و پروژه‌ای مانند ناحیه صنعتی حسن‌آباد یاسوکند بیجار حدود 10 سال است که اعتبار برای آن در نظر گرفته می‌شود اما تاکنون به اتمام نرسیده و معلوم نیست که اعتبارات آن به کجا می‌رود و چه می‌شود.

آنطور که از خبر منتشر شده در «تسنیم» قابل استنباط است اظهار نظر نماینده بیجار بدون ارائه اسناد و مدارک صورت گرفته بنابراین اصولاً الزامی قانونی برای پاسخگویی به آن از طرف کسانی که با این اظهار نظر در مظان اتهامی چون کم‌کاری و یا خدای ناکرده حیف و میل بیت‌المال و بودجه شهرستان بیجار در یک دوره مشخص و در قبال یک پروژه، قرار می‌گیرند، وجود ندارد.

اما این اتهام درباره گوینده آن دارای ارزش حقوقی بوده و چون نماینده بیجار در یک مقطع زمانی و در محدوده همان زمانی که خود به آن اشاره کرده مسئولیت اجرایی در شهرستان داشته و علاوه بر آن اینک مورد اعتماد مردم بیجار است، بد نیست درباره آنچه اظهار داشته و تبیین موضوع در جهت رفع ابهامات و شبهات احتمالی توضیحاتی برای موکلینش ارائه کند.

القصه، نماینده بیجار در مجلس نهم گفته یک دهه است که برای یک پروژه اعتبار در نظر گرفته می‌شود اما تاکنون به اتمام نرسیده و معلوم نیست که اعتبارات آن به کجا می‌رود و چه می‌شود و از قضا در مقطعی از این محدوده زمانی، وی فرماندار بیجار بوده و انتظار آن است، حالا که «کریمی» این موضوع را طرح کرده، توضیح دهد اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه‌ نیمه‌تمام ناحیه صنعتی حسن‌آباد یاسوکند در دوره فرمانداری وی در بیجار، کجا رفته و چه شده است؟


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
نماینده محترم خدشان مدتی بخشدار منطقه بوده اند و از اینکه جرا در زمان تصدی بخشداری کرانی پیگیر موضوع نبوده اند پاسخگو باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار