کد خبر: ۳۱۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲ 15 October 2016

در اخبار آمده است موضوعی در کردستان پیگیری شده ولی «با وجود ابلاغ نامه استاندار و پیگیری‌های معاون هماهنگی امور عمرانی وی» تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده؛ گویا «یک نفر کارشناس در اداره کل راه و شهرسازی در برابر دستور استاندار و معاونان وی ایستاده است»!

به گزارش تابناک کردستان، برخی مدیران ارشد دولت یازدهم در کردستان گاهی اوقات برای سرپوش نهادن بر رخوت شکل گرفته در امور اجرایی استان، همه توان خود را برای فرار به جلو و پشت سر نهادن اصل موضوع به کار می‌گیرند و در این راه به جای اصلاح امور، در مواردی، طلبکارانه، منتقدانی را که تنها به طرح مسئله اقدام می‌کنند هدف انتقاد قرار می‌دهند.

البته پرواضح است که این رویه ناصواب بیشترین ضربه را به اعتبار دولت یازدهم نزد مردم و صدالبته به وجهه مدیران منصوب این دولت در کردستان وارد کرده است.

اما زمانی هم پیش می‌آید که انتقاد را یک مدیر دولتی مطرح می‌کند که در این حالت دیگر عرصه تاخت‌وتاز برای دولتمردان ارشد در کردستان بسیار تنگ می‌شود؛ نه می‌توانند مدیر منتقد از بدنه «دولت تدبیر و امید» را دلواپس بخوانند، نه می‌توانند بگویند از فلان جا پول می‌گیرد دولت را تخریب کند، نه می‌توانند اعلام کنند آهای مردم کردستان، این فرد اجازه نداد ما استان شما را توسعه دهیم و نه می‌توانند ...؛ بگذریم!

قبل از ورود به موضوع اصلی این مقال، ذکر دو نکته ضروری است؛ نخست آنکه بنای این نوشتار بر صحت سخنان نقل شده از زبان رئیس پارک علم و فناوری کردستان و البته رعایت اصل امانتداری در نقل و انتشار این سخنان است؛ در ثانی چنانچه رئیس پارک علم و فناوری کردستان از اجرای قوانین توسط راه و شهرسازی تعبیری نادرست ارائه کرده باشد، موضوع ایستادگی در برابر دستور استاندار و معاونانش از اساس منتفی بوده و این اظهارات حتی می‌تواند نوعی فضاسازی خبری برای نیل به یک مقصود باشد.

اما، با استناد به سخنان اخیر رئیس پارک علم و فناوری کردستان می‌توان گفت برگی دیگر بر کتاب قطور وعده‌های بر زمین مانده دولت یازدهم در کردستان اضافه شده است، گویا استاندار کردستان در نشست خبری که در هفته دولت برگزار شده اعلام کرده «زمین مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان را با هزینه استانی تأمین می‌کنند و برای این مهم مشکلی وجود ندارد» اما اکنون از «محقق‌نشدن وعده‌های استاندار و معاونان وی در این خصوص گلایه» شده و انگار ثابت گردیده برای این مهم، مشکلی وجود دارد! «یک نفر کارشناس در اداره کل راه و شهرسازی در برابر دستور استاندار و معاونان وی ایستاده است».

این سخن را یک منتقد غیرمنصف دولت یازدهم، یک دلواپس و احیاناً یک مواجب‌بگیر موهوم برای تخریب دولت «تدبیر» بر زبان نیاورده است؛ این اظهارات را «فارس» از قول رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان نقل کرده است.

یک مدیر دولت یازدهم در کردستان اعلام کرده «یک کارشناس در فلان اداره در برابر دستور استاندار و معاونان وی ایستاده است»(نقل به مضمون)، این امر مصیبتی برای یک استان است و هیچ توجیهی نمی‌تواند بر این عدم تمکین به دستور استاندار و معاونان وی سرپوش بگذارد.

هنوز معلوم نیست مدیران ارشد دولت در کردستان در برابر این قضیه چه موضعی اتخاذ می‌کنند ولی بد نیست به بهانه این موضوع، یک بار دیگر به فلان معاون استاندار کردستان که به نظر می‌رسد یکی از وظایفش در ماه‌های اخیر حمله به منتقدان با الفاظ نامتعارف است یادآوری کرد، «بر توان مدیریتی در کردستان نقد جدی وجود دارد»، چه مدیران ارشد دولت در کردستان بپذیرند و چه نپذیرند، مگر نه اینکه برای مثال ادعاهایی مطرح شده که عناصری در بدنه دولت یازدهم در کردستان وجود دارند که در برابر تصمیمات متخذه از سوی بالاترین مقامات استان مقاومت می‌کنند؛ برای نمونه همین «یک نفر کارشناس»! 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
اگرمعاون عمرانی ، معاون عمرانی باشه یک کارشناس چه عرض کنم صد تا مدیر کل هم نمی تونن کار مردم رو پیگیری نکنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار