برگزاری اولین‌ جلسه مجمع‌ مشورتی توسعه‌ کردستان در واپسین ماه‌های عمر دولت
کد خبر: ۳۲۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 02 November 2016

مشورت زمانی مفید است که از آن در برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف بهره برد؛ اولین جلسه مجمع‌ مشورتی توسعه‌ کردستان در حالی 6 آبان‌ برگزار شد که تنها چندماه از عمر دولت باقی مانده و معلوم نیست برگزارکنندگان جلسه، اساساً با چیزی به نام «تقویم» آشنایی دارند؟

به گزارش تابناک کردستان، عمر دولت یازدهم در حال به سر آمدن است و چندماهی بیشتر از آن باقی نمانده و طبیعتاً کارگزاران این دولت، دیگر فرصتی برای برنامه‌ریزی در اختیار ندارند و کاری که می‌توانند و باید انجام دهند ارائه گزارش عملکرد به مردم است.

ششم آبان‌ماه جاری، پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان و نیز پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان برنامه و بودجه استان کردستان در دو خبر جداگانه اعلام کردند «اولین جلسه مجمع مشورتی توسعه کردستان» برگزار شده است.

جلسه یادشده با هر عنوانی برگزار شده باشد تفاوتی نمی‌کند؛ با نگاهی به ترکیب مستشاران مدعو در تصاویر منتشره واضح است که این محفل، بیش از آنکه یک جلسه مشورتی برای توسعه استان باشد گویای برگزاری یک «دورهمی» توسط چند چهره تکراری است و آنچه هم‌اکنون از توسعه کردستان در دولت «تدبیر و امید» شاهد هستیم ـ اگر چیزی برای کسی قابل مشاهده باشد ـ ثمره همفکری همین افراد و چند چهره دیگر اصلی در حلقه تصمیم‌گیران استان است.

اما نکات فراموش شده که درباره جلسه مذکور قابل ذکر است؛ اول آنکه، انگار این مهم از نظر اعضای مجمع مشورتی استان به دور مانده است که یکی از کلیدی‌ترین، بلکه بنیادی‌ترین راهکارها در جهت افزایش بهره‌وری، انجام هر کاری در زمان مناسب آن است و دیگر نکته مغفول مانده از نظر اعضای مجمع مذکور به قول شیخ اجل، گذر عمر ]دولت‌ها[ به سرعت آب شدن برف در آفتاب تموز است و در مانده‌ای اندک از عمر دولت یازدهم هم، کارگزارانش در استان کردستان به جای سر دادن نوای الرحیل، تازه در روزهای کوتاه پایانی به فکر تشکیل جلسه مشورتی برای بسامان کردن امور در جهت توسعه استان افتاده‌اند!

ای که پنجاه رفت و در خوابی       مگر این پنج روزه دریابی

اینکه جلسه‌ای با عنوان مجمع مشورتی توسعه کردستان در این مقطع زمانی خاص، چه هدفی را دنبال می‌کند تقریباً روشن است اما نکته‌ای دیگر هم باید درباره جلسه مجمع و بسیاری جلسات دیگر که این روزها در کردستان برگزار می‌شود یادآوری کرد.

مروری گذرا بر اخبار نقل شده از زبان مدیران دولت «تدبیر و امید» در کردستان در این روزها، ثابت می‌کند که این مسئولان بارها و بارها از کلمه «باید» در سخنرانی‌های خود استفاده می‌کنند و آنچه معلوم نیست آنکه، بالاخره مسئول عملی کردن این «باید»ها کیست؟ مگر غیر از این است که همین آقایان زمانی عضو ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی بودند و شعار می‌دادند «باید» و «باید» و ...، و حال زمان پاسخگویی آنها فرا رسیده است؟

القصه، برگزاری اولین جلسه مجمع مشورتی توسعه کردستان آنهم تنها چند ماه مانده به پایان عمر دولت و دادن شعارهایی چون «باید از نکته نظرات صاحبان فن و اندیشه استفاده شود»، «همه باید پیشنهادهای کاربردی برای توسعه کردستان ارائه دهند»، «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از صاحبان ایده و فکر در بحث توسعه استان استقبال می‌کند»، «می‌بایست با اصلاح برخی موانع ذهنی توسعه، زمینه را برای تسهیل در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های فیزیکی و اثربخشی بیشتر ایجاد کنیم» و اظهاراتی از این دست، چه مفهومی جز اهمال مسئولین اجرایی در استفاده بهینه از سرمایه زمان و در خواب و بی‌خبری ماندن آنها از گذر ایام و به تبع آن سوختن فرصت‌ها، در اذهان متبادر می‌سازد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار