مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: با تلاش و پیگیری سه ساله کارکنان اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان مالکیت عرصه 163 مغازه به وسعت بیش از 2 هزار و 500 متر مربع از تصرف معارضان خارج و به حالت وقفیت بازگشت.
کد خبر: ۳۴۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 10 December 2016

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: سند مالکیت برای 2 هزار و 530 متر مربع از موقوفه میر محمود حسینی قروه به عنوان بزرگترین موقوفه استان کردستان اخذ شد.

وی گفت: موقوفه میرمحمود شامل بخش بزرگی از شهر قروه و چند روستا در کامیاران و قروه است که بیش از 100 سال قبل با نیت خیرات و مبرات و سایر نیات مذهبی وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان تصریح کرد: با تلاش و پیگیری سه ساله کارکنان اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان مالکیت عرصه 163 مغازه به وسعت بیش از 2 هزار و 500 متر مربع از تصرف معارضان خارج و به حالت وقفیت بازگشت.

وی با اشاره به اهمیت اخذ اسناد مالکیت موقوفات گفت: حفظ و صیانت از حقوق موقوفات از اولویت‌های اوقاف است و امید می‌رود با همکاری مردم و سایر نهادهای مربوطه به زودی شاهد اخذ اسناد بیشتری از املاک موقوفه استان باشیم.

نوروزی افزود: هم اکنون حدود 93 درصد نیات واقفان ما در استان مربوط به مساجد است و ظرفیت مسجدسازی ما تکمیل شده و نیازمند وقف در سایر حوزه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه از محل اجرای نیات واقفان بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه رفع می‌شود گفت: ما امروز به وقف‌هایی در زمینه‌های مختلف قرآنی، ایجاد مدارس علوم دینی، کمک به محرومان، کمک به دانش آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت نیاز داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با تاکید بر تلاش برای ترغیب و تشویق مردم به ایجاد وقف‌های جدید با نیات روز افزود: در این راستا رسانه موثرترین ابزار بوده و می‌تواند فعالیت‌هایی که در جامعه در این راستا انجام می‌شود را به اطلاع مردم برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار