دو نفر از کارشناسان و یک نفر از اعضای انجمن میراث فرهنگی شهرستان بانه در درگیری با حفاران و غارتگران میراث فرهنگی در شهرستان بانه به شدت زخمی شدند.
کد خبر: ۳۵۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 03 January 2017

به گزارش تابناک کردستان، شامگاه روز دوشنبه ۱۳ دی ماه طی بازدید کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان بانه از محل حفاری غیر مجاز صورت گرفته شده در آثار تاریخی مربوط به روستای شرگه از توابع این شهرستان، با آثار مربوط به جرم مواجه شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان به خبرنگاران گفت: این کارشناسان برحسب وظیفه قانونی خود اقدام به ضبط آثار مربوط به حفاری غیر مجاز کردند و پس از صورتجلسه کردن آنها شرح واقعه و ضبط ابزارآلات غارتگران آثار فرهنگی و تاریخی، در حین بازگشت با کمین غارتگران روبه رو شدند.

سید محسن علوی افزود: پس از درگیری شدید مسلحانه دو نفر از کارشناسان اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بانه و یک نفر از اعضای انجمن میراث فرهنگی در حین انجام ماموریت به شدت زخمی می‌شوند و حال دو تن از آنان به دلیل شدت جراحات وارده وخیم است.

وی تصریح کرد: غارتگران پس از زخمی کردن کارشناسان میراث فرهنگی اقدام به واژگونی خودرو آنان کرده و طی همین درگیری هم علاوه بر تخریب ماشین، متاسفانه دو انگشت دست عضو انجمن میراث فرهنگی بانه قطع می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: غارتگران میراث فرهنگی و تاریخی شناسایی شده و اقدامات اولیه برای دستگیری این افراد در حال انجام است.

وی افزود: کارشناسان آسیب دیده هم اکنون در بیمارستان صلاح الدین ایوبی این شهرستان بستری هستند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار