رئیس پلیس فتا کردستان خبر داد
رئیس پلیس فتا کردستان گفت: جرائم سایبری در کردستان در 9 ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته 107 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۳۵۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 03 January 2017

به گزارش تابناک کردستان، فرامرز شاکری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با موضوع راهکارهای برون رفت از تهدیدات مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی در کردستان با سایر استان‌ها متفاوت است و موضوعات اجتماعی در فضای مجازی استان تبدیل به مسائل امنیتی می‌شود.

وی گفت: جرائم سایبری در کردستان در 9 ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته 107 درصد افزایش داشته است که دلایل عمده آن بی اطلاعی از آسیب‌های فضای مجازی و پایین بودن سطح سواد رسانه‌ای کاربران است.

رئیس پلیس فتا کردستان وب و شبکه‌های اجتماعی را دو حوزه تهدیدات مجازی عنوان و تصریح کرد: 65 درصد جرائم مجازی در تلگرام رخ می‌دهد و باید اقدامات پیشگیرانه جدی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 29 میلیون کاربر جوان در فضای مجازی در ایران حضور دارند، گفت: 80 درصد کاربران تلگرام، فارسی زبان هستند و بیش از 170 هزار کانال تلگرامی فارسی زبان وجود دارد.

شاکری با اشاره به اینکه بسیاری از این کانال‌ها دین‌مداری را هدف قرار داده‌اند، بر تولید محتوای مناسب تاکید کرد و افزود: در این حوزه متاسفانه ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان باید محتوای مناسب با ارزش‌های فرهنگی تولید شود و همچنین خانواده، آموزش و پرورش و دانشگاه باید آموزش‌های لازم را به جوانان که بیشترین مخاطبان فضای مجازی هستند، ارائه دهند.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار