مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد
مدیر مخابرات منطقه کردستان از تفکیک ترافیک پهنای باند داخلی و بین‌المللی اینترنت هم‌زمان با چهار استان کشور در کردستان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱ 03 January 2017

به گزارش تابناک کردستان، آزاد حکمت در هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: باید با ارائه راهکارهای علمی با قابلیت عملیاتی شدن تهدیدات فضای مجازی را به فرصت تبدیل کرد.

وی گفت: بحث تفکیک ترافیک پهنای باند داخلی از بین‌المللی اینترنت از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تصریح کرد: در راستای تکمیل شبکه‌‌ ملی اطلاعات و رسیدن به الزامات مصوب این شبکه، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، اپراتورهای ارائه‌دهنده‌ اینترنت را موظف کرد تعرفه و ترافیک پهنای باند داخلی و بین‌المللی اینترنت را از هم جدا کنند.

وی از اجرای این طرح در چهار استان کشور از جمله کردستان خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که باید مد نظر قرار گیرد شناخت کافی فضای مجازی است که بدانیم به لحاظ فنی و مجازی چه اتفاقاتی در این حوزه شکل می‌گیرد.

حکمت با بیان اینکه گردش اطلاعات در فضای مجازی خیلی سریع و با گستردگی زیادی انجام می‌شود، افزود: سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌های مختلف به ویژه متولیان حوزه فرهنگ باید به صورت ویژه در زمینه تولید محتواهایی مطابق با فرهنگ و ارزش‌های دینی ورود پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی مانند رسانه عمل می‌کند، گفت: رسانه‌هایی که قابلیت بالا در گسترش اطلاعات دارد و قابل کنترل نیست.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: مدیریت‌ یکپارچه و منسجم در حوزه تولید محتوا در فضاهای مجازی باید انجام شود.

وی اظهار کرد: باید هنجارهای و آسیب‌های اجتماعی شناسایی و براساس آن محتواهای مقابله‌ای تولید و در اختیار مخاطبین قرار گیرد.

حکمت تولید محتوا با محوریت ارزش‌های دینی و انقلابی را مورد تاکید قرار داد و افزود: متولیان حوزه فرهنگ باید شرایطی فراهم کنند که اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی شناسایی شوند.

وی تصریح کرد: باید از بستر فضای مجازی برای تقویت ارزش‌های دینی و فرهنگی استفاده شود و سرمایه‌گذاری‌های لازم در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی انجام گیرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار