معاون دادستان سنندج خبر داد
معاون دادستان سنندج گفت: برای رسیدگی به جرائم اقتصادی و امور کارکنان، دادگاه ویژه‌ای در سنندج تشکیل شده است.
کد خبر: ۳۶۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 24 January 2017

به گزارش تابناک کردستان، کاظم کولیوند در سومین جلسە شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم، ناهماهنگی در انجام وظایف است.

وی با بیان اینکه اگر هر کس به وظیفه فردی خود عمل کند مشکلات حل خواهد شد، گفت: باید یک هماهنگی انجام شود تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

معاون دادستان سنندج تصریح کرد: وقتی کسی می‌خواهد در استان کردستان سرمایه‌گذاری کند ما باید انگیزه کافی را به او داده و شرایط لازم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه افرادی که از شهرستان‌های دیگر به مرکز استان می‌آیند باید برای انجام کار اطمینان خاطر داشته باشند، گفت: ما در بحث مسائل کیفری یک اصل داریم به عنوان «اصل صلاحیت» که شامل ذاتی و محلی است در صلاحیت محلی، مسائل در دادسرای محل وقوع جرم حل و فصل می‌شود.

کولیوند افزود: وقتی مشکلی در دادسرای مریوان پیش می‌آید ما در دادسرای سنندج نمی‌توانیم به آن رسیدگی کنیم مگر با تایید رئیس ‌کل دادگستری استان این امر انجام بگیرد.

وی عنوان کرد: در رابطه با مسائل حقوقی دو قضیه مطرح است، اگر عقدی انجام شده است محل وقوع عقد و اگر سرمایە‌گذاری اقتصادی صورت گرفته، محل حقوق مال غیرمنقول مطرح است.

معاون دادستان سنندج در رابطه با بحث حقوقی شهرستان‌ها هم گفت: دادسرا و شهرستان‌ها غیر از مرکز استان، معمولاً توسط یک یا دو شعبه اداره می‌شوند و نیازی ندارد که حتما شعبه دیگری تشکیل شود.

وی افزود: سعی ما بر این است کسانی که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند به کارشناسانی باتجربه و متخصص معرفی شوند.

کولیوند خاطرنشان کرد: در مرکز استان کردستان در خصوص جرائم اقتصادی و رسیدگی به امور کارکنان یک شعبه ویژه در دادسرا تشکیل داده‌ایم و بیشتر پرونده‌ها به این شعبه ارجاع می‌شوند اگر چه در دادگاه حقوقی هم شعبه ویژه‌ای تشکیل شده است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار