معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان خبر داد
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: ثبت نام جریمه مشمولان غایب تا پایان سال 95 تمدید شده و جریمه غایبان به صورت نقدی و اقساطی قابل پرداخت است.
کد خبر: ۳۶۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 25 January 2017

به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ محمد کولیوندی در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: ثبت نام جریمه مشمولان غایب تا پایان سال 95 تمدید شده و جریمه غایبان به صورت نقدی و اقساطی قابل پرداخت است.

وی در خصوص نحوه پرداخت جریمه غایبان گفت: جریمه به صورت نقدی و اقساطی قابل پرداخت است و در ابتدا 30 درصد جریمه و مابقی تا 24 قسط باید پرداخت شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان تصریح کرد: زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان، لیسانس 25 میلیون تومان، فوق لیسانس 30 میلیون تومان، دکترای پزشکی 35 میلیون تومان و دکترای غیر پزشکی 40 میلیون تومان باید پرداخت کنند.

وی گفت: مشمولان غایب باید به ازاء هر سال غیبت 10 درصد افزون بر جریمه را پرداخت کنند، اگر جریمه آنها از هشت سال بیشتر باشد 10 درصد باید بیشتر پرداخت کنند.

کولیوندی با اشاره به مشمولان غایبی که دارای فرزند معلول ذهنی یا ناتوان هستند افزود: در صورت تایید نوع و شدت معلولیت از سوی سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی، طبق بخشنامه مورخه 95.9.13 غیبت آنها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در صورت تلفیق جبهه و جانبازی باید مقدار جانبازی به تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیده باشد و جانبازی تنها ملک نیست و قابل تلفیق نیست.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان در زمینه معافیت خانواده‌هایی که دارای 2 فرزند معلول هستند گفت: این معلولیت باید از سوی سازمان بهزیستی تایید شده باشد و در صورت نداشتن غیبت، غیبت توجیه شده حائز شرایط معافیت می گردد و از طریق دفاتر پلیس +10 درخواست خود را ثبت کنند.

وی در زمینه کسری خدمت به جانبازان و کسانی که در جبهه بوده‌اند افزود: کسری خدمت کمتر از 30 ماه جبهه یا کمتر از 25 درصد جانبازی و کمتر از 24 ماه اسارت به مشمولین متولد 1372 و ما قبل آن که فاقد غیبت بوده تعلق می‌گیرد.

کولیوندی با اشاره به اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی در زمینه اصلاح برخی از مواد و تغییر بخشی از آیین نامه اجرایی پزشکی خاطر نشان کرد: مشمولان متقاضی معافیت پزشکی باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس + 10 اقدام کنند و پس از ثبت درخواست آنها در این دفاتر نحوه معافیت پزشکی از طریق پست و پیامک به اطلاع مشمول خواهد رسید.

وی درباره مشمولانی که دچار بیماری، نقص عضو و یا اختلال روانی جزیی هستند گفت: با در نظر گرفتن میزان تحصیلات آنها و در صورت تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی، مشمولان از انجام وظیفه رزمی معاف خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان افزود: مشمولانی که به دلیل ابتلاء به بیماری موقتا قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نباشند به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی حداکثر به مدت یک سال معافیت موقت پزشکی به آنها داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: قبل از اتمام یک سال مهلت مقرر یک ماه مهلت دارند تا مجددا برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود به وظیفه عمومی مراجعه کنند.

کولیوندی با اشاره به مشمولانی که دچار بیماری، نقص عضو و یا اختلال روانی غیر قابل درمان هستند گفت: این گروه از مشمولین که به طور دائم قادر به انجام خدمت دوره ضرورت در امور رزمی یا غیر رزمی نیستند معاف دائم پزشکی می شوند.

وی افزود: مشمولان باید پس از فراغت از تحصیل، اخراج یا ترک تحصیل برای درخواست معافیت پزشکی اقدام کنند مگر در صورت نقص عضو یا ابتلاء به بیماری‌هایی که مدرک تحصیلی در معافیت پزشکی تاثیری ندارد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان اظهار کرد: مشمولانی که قد آنها کمتر از 145 سانتیمتر باشد معاف دائم پزشکی می شوند، البته در مورد دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر، قد کمتر از 140 سانتی متر شامل معافیت دائم پزشکی می‌شود.

وی گفت: چاقی یا لاغری طبیعی که ناشی از بیماری نباشد معافیت نداشته و مشمولان در صورت چاقی یا لاغری مفرط ناشی از بیماری از رزم معاف می‌شوند.

کولیوندی افزود: در زمینه معافیت پزشکی چشم، نمره یک چشم ملاک محاسبه است.

وی اظهار کرد: مشمولان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و پایین تر که ضعف بینایی یک چشم آنها بیش از 6 دیوپتر باشد نیز معافیت دام پزشکی تعلق می گیرد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر با ضعف بینایی بیش از 8 دیوپتر نیز شامل معافیت دائم پزشکی می‌شوند.

وی افزود: مشمولانی که مبتلا به بیماری تعریق شدید کف دست و پا هستند معاف از رزم خواهند شد، همچنین صافی کف پا همراه با دفورمیتی مچ پا معافیت دائم به آنها تعلق می‌گیرد البته دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر معاف از رزم خواهند شد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار