آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی عنوان کرد
یکی از مراجع تقلید گفت: امروز دسترسی آسان و بی‌قید به فضای مجازی موجب شده نامحرمان با بهره‌گیری از امکانات فضای مجازی در محیط امن خانه و خانواده ما قدم فرسایی کنند و این مسئله از مهم‌ترین علل بروز طلاق است.
کد خبر: ۳۶۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱ 26 January 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای موسسه حقوقی حصا اظهار کرد: امروز جامعه ما دچار گرفتاری فوق العاده‌ای شده و با معضل افزایش طلاق دست‌وپنجه نرم می‌کند.

وی با بیان اینکه ما باید به دنبال این باشیم که از آلام این مصیبت کم کنیم، تصریح کرد: در مواجهه با مصیبت نباید دست روی دست گذاشت، بلکه باید به دنبال راه‌حلی بود که چگونه این مصیبت‌ها را از سرخودمان رفع کنیم.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه یکی از دلایل افزایش طلاق شکسته شدن حریم خانواده‌هاست، عنوان کرد: در گذشته خانواده‌ حرمت داشت و کسی به خود اجازه نمی‌داد وارد حریم خانواده دیگری شود و سرک بکشد ولی امروز شرایطی فراهم‌ شده که هنجارشکنان بدون هیچ دردسری در حریم خانواده دیگری بتوانند سرک بکشند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به مسمومیت فضای مجازی گفت: دسترسی آسان به فضای مجازی موجب شده که ما نتوانیم پیش‌بینی کنیم در خانواده‌ها چه رخدادهایی به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه در گذشته مردان با ترک خانه به مقصد محل کارشان خیالی آسوده داشتند که محیط خانه و خانواده در امنیت قرار دارد، تصریح کرد: امروز دسترسی آسان و بی‌قید به فضای مجازی موجب شده که نامحرمان با بهره‌گیری از امکانات فضای مجازی در محیط امن خانه و خانواده ما قدم فرسایی کنند.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم تأکید کرد: باید برای ایجاد امنیت جامعه در مرحله نخست فساد را بشناسیم و در مرحله بعد نسبت به ریشه‌کن کردن فساد اقدام کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی اضافه کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که دسترسی به فضای مجازی با اجازه و نظارت دولت صورت بگیرد و با کسانی که به دنبال سوءاستفاده از این فضاها هستند برخورد شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که دولت در این زمینه وارد شود می‌توان نسبت به کاهش فساد در جامعه امیدوار بود و در این راستا نباید مسؤولان از وظایف خود در مقابل این معضل شانه خالی کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی با انتقاد از سخنان یکی از مسؤولان که در سیمای ملی حضور یافته و گفته بود که در ارتباط با فضای مجازی کاری از دست کسی بر نمی‌آید، گفت: این سخن بسیار نادرست و ناراحت کننده است و به جای مطرح کردن این سخن باید چنین گفت که به دنبال راه حل مناسبی برای برطرف کردن این مشکل هستیم.

وی با تأکید بر اینکه فساد از نخستین روز پایه‌گذاری دنیا وجود داشته است، بیان کرد: در مقابل فساد نباید سکوت کرد بلکه باید به دنبال راه حلی مناسب و اساسی بود تا از شدت آن در جامعه کم شود.

این مرجع تقلید با اشاره به آمار نگران‌کننده زنان و دختران بی‌سرپرست در پایتخت گفت: این رخدادهای ناخوشایند فقط به دلیل بهره نبردن مناسب از فضای مجازی به وجود می‌آید که امیدواریم با ایجاد جامعه‌ای سالم بتوانیم مشکلات و تهدیدهایی که پیش روی مردم قرار گرفته را کم کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار