مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد
مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در دهه مبارک فجر امسال 307 پروژه مخابراتی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که برای این پروژه‌ها بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
کد خبر: ۳۶۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 30 January 2017

به گزارش تابناک کردستان، آزاد حکمت در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی مردم حوزه ارتباطات است، اظهار کرد: دامنه خدماتی که از سوی شرکت مخابرات به مردم ارائه می‌شود گسترده بودهو تنوع زیادی دارد و تا پایان امسال نیز شهرستان سنندج به آخرین تکنولوژی موبایل مجهز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان سنندج 130 سایت 3G و 4G راه‌اندازی شده گفت: توسعه این سایت تکنولوژی کار ساده‌ای نیست و این موفقیت با همت و تلاش همکاران و متخصصان بومی استان محقق شده تا مردم این شهرستان بتوانند از خدمات آن به خوبی استفاده کنند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام مخابرات کردستان تصریح کرد: در دهه مبارک فجر امسال 307 پروژه مخابراتی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که برای این پروژه‌ها بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: تا پایان امسال تمامی شهرستان‌های استان دارای پوشش 4G و MTN خواهند شد و همه تکنولوژی‌های نسل سوم نیز تغییر ورژن و ارتقاء پیدا می‌کنند.

حکمت با اشاره به مشکلات مخابرات استان کردستان افزود: یکی از مشکلات اساسی که در بخش روستایی با آن مواجه هستیم این است که غالب بستر انتقال ما کابل هوایی بوده و به همین دلیل کابل‌ها فرسوده و گاهاً سرقت می‌شوند.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه مسیرهای روستایی به صورت مرتب کنترل می‌شوند اما باز هم دچار مشکل هستیم و راه حل آن این است که تبدیل به سیکل خاکی شوند و شرکت مخابرات استان کردستان هم در حد وسع خود اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در استان کردستان 30 نقطه روستایی استفاده کنندگان از سرویس ADSL توسعه داده شده و با توجه به تقاضاهای روستایی 2600 پورت را در 30 روستای استان توسعه و افزایش داده‌ایم.

وی افزود: یکی از کارهایی که تا پایان سال در کردستان اتفاق می‌افتد تفکیک ترافیک پهنای باند داخلی و بین‌المللی بوده که این اقدام در راستای تحقق دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات است و کیفیت و سرعت را افزایش داده و در بحث هزینه نیز برای مردم مناسب خواهد بود.

حکمت خاطر نشان کرد: همه امورات این شرکت توسط پیمانکاران بومی استان بوده و حتی به آنها آموزش‌های رایگان در تهران داده شده تا تخصص و توانمندی خود را بالا ببرند.

وی گفت: برای 20 کیلومتر مسیر سنندج به شویشه که در بین جاده‌ها مشکل آنتن‌دهی داشتیم تا هفته آینده سایت «بزان» راه‌اندازی و مشکلات برطرف می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: خوشبختانه در این چند روز اخیر با وجود بارش سنگین برف در استان هیچ‌گونه قطعی تلفن نداشتیم و اگر مواردی اتفاق افتاده به خاطر قطع برق شبکه بوده است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار