آنچه این روزها از قول رئیس مجمع نمایندگان کردستان به گوش می‌رسد
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس تنها چند روز پس از تهدید بی‌رمق وزارت نیرو، این بار دست به طرح یک دغدغه بدون مبنا زده و گفته «یکی از دغدغه‌های من این است که وزیر ارتباطات، استاندار و وزیر راه در دور بعدی ریاست جمهوری مسئول ملی و مسئول استان نباشند»!
کد خبر: ۳۶۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵ 31 January 2017

به گزارش تابناک کردستان، نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی روز شنبه 9 بهمن‌ماه نشستی با برخی خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان کردستان در سنندج برگزار کرده که بخش عمده‌ای از اظهارات وی در جلسه یاد شده قابل نقد است اما به منظور جلوگیری از اطاله کلام در این نوشتار تنها بخشی از گفته‌های وی به بوته نقد گذاشته می‌شود اگرچه بنا داریم در این نوشتار به یکی از خبرهای منتشره در «پایگاه اطلاع رسانی» این نماینده هم اشاره‌ای گذرا داشته باشیم.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در سنندج و در پاسخ به سؤالی در این خصوص که وعده‌هایی که در ماه‌های پایانی دولت داده می‌شود چه تضمین اجرایی دارد گفته «یکی از دغدغه‌های من این است که وزیر ارتباطات، استاندار و وزیر راه در دور بعدی ریاست جمهوری مسئول ملی و مسئول استان نباشند»!

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در بیان دلیل این دغدغه هم عنوان کرده «چون این افراد قول‌هایی به نمایندگان داده‌اند که در بحث ارتباطات و اینترنت روستاها، شهرستان و استان تا پایان دولت اقداماتی خاص انجام دهند».

آنچه این نماینده اظهار کرده نمی‌تواند از دو حالت خارج باشد؛ نخست آنکه فرض کنیم قول‌هایی که مسئولان ذکر شده داده‌اند خدای ناکرده در قالب یک رابطه شخصی بوده و دارای مبنای قانونی نباشد و فرد مسئول هم قبل از عمل به آنچه «قول داده» از مسئولیت کنار گذاشته شود و همین امر را هم بهانه عدم عمل به تعهد کند که این موضوع بسیار بعید به نظر می‌رسد.

اما وجه دیگر موضوع آن است که مسئولانی که رئیس مجمع نمایندگان کردستان از آنها نام برده افرادی با یک جایگاه حقوقی هستند و طبیعتاً آنچه «قول» داده‌اند از ناحیه همین جایگاه بوده و علی‌القاعده باید به صورت یک مصوبه در جایی ثبت شده باشد، بنابراین تغییر یک مسئول نمی‌تواند تعهد داده شده را از درجه اعتبار ساقط کند.

برای روشن شدن موضع بد نیست به یک مثال که اتفاقاً مرتبط با وزیری است که نماینده مریوان و سروآباد در گفته‌های خود از وی نام برده، اشاره کنیم.

طرح مسکن مهر طرحی بود که در اواخر دولت نهم برای خانه‌دار کردن بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر در شهرها و کمتر از 2 میلیون نفر در روستاها تدوین و از اوایل دولت دهم اجرای آن آغاز شد اما کیست در این مملکت که نداند نظر دولت یازدهم درباره طرح مسکن مهر چیست؟ بویژه آنکه وزیر راه و شهرسازی دولت «تدبیر و امید» این طرح را «مزخرف» و «فاجعه» خوانده ولی در عین حال به خاطر تعهدی که دولت قبل به اجرای طرح داده، مسئولین دولت فعلی ولو با بی‌میلی مجبور به ادامه اجرای آن شده‌اند.

بنابر آنچه گفته شد «دغدغه‌ای» که رئیس مجمع نمایندگان کردستان مطرح کرده با عرض پوزش دغدغه‌ای بدون مبنا بوده و بهتر است این وکیل مردم شریف مریوان و سروآباد در این فکر باشد که با ابزارهای در اختیار یک نماینده، مقتدرانه مدیران فعلی و آینده استان را ملزم به اجرای مصوباتی کند که وعده آنها به مردم داده شده و البته به صورت یک مصوبه، موجود است.

اما حالا که دغدغه نماینده شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس، نماندن «زاهدی» در منصب استانداری کردستان در دولت آینده است باید این حق را برای وی قائل شد تا همان‌گونه که برای تعیین فرماندار جدید مریوان بر روی یک گزینه «اصرار» کرد! و به نتیجه هم رسید، بدون توجه به نظر مثبت یا منفی موکلانش، برای ابقای «عبدالمحمد زاهدی» در سمت استاندار کردستان «در دور بعدی ریاست جمهوری»، آنچه در توان دارد به کار گیرد و بر ابقای این استاندار «اصرار» بورزد.

موضوع دیگری که بناست در این نوشتار به آن اشاره کنیم خبری است که چند روز قبل در «پایگاه اطلاع رسانی» این نماینده با عنوان «نماینده مریوان و سروآباد وزارت نیرو را تهدید کرد»، منتشر شد.

از تهدید به قهر تا دغدغه مسئول‌نماندن استاندار کردستان در دولت بعد!

ذهن هر مخاطب با دیدن تیتر تند خبر مذکور که مرتبط با سفر اخیر معاون وزیر نیرو به استان کردستان است به این سمت می‌رود که لابد رئیس مجمع نمایندگان کردستان از جانب مردم خواسته‌هایی به‌حق مطرح نموده و سپس با استناد به قانون، عنوان کرده، در صورتی که مطالبات قانونی طرح شده به درستی پاسخ داده نشود طرح استیضاح وزیر نیرو به جریان خواهد افتاد.

اما با نگاهی به متن خبر ملاحظه می‌شود آنچه عنوان شده در واقع «تهدید به قهر» است!؛ «ما تا سه ماه آینده جواب می‌خواهیم، اگر جواب مثبتی نبینیم دیگر در جلسات مربوط [به] آب شرکت نخواهیم کرد».

دفاع از حقوق موکلان از جمله وظایف نماینده مجلس است ولی معقول نیست یک قانون‌گذار برای رسیدن به آنچه مطلوب می‌داند رفتار عوام‌گرایانه پیشه کند چرا که این کار در واقع انکار خردورزی در جامعه بوده و آفت دست زدن به چنین عملی در نهایت دامن‌گیر عامل آن هم خواهد شد.

اینکه در قانون حق اظهار نظر درباره همه مسائل داخلی و خارجی کشور به نماینده مجلس داده شده امری روشن است ولی نباید فراموش کرد که به کار بردن عبارات نامتعارف و شعارگونه اگر هم کاربردی داشته باشد در میان اقلیت است و این امر در دراز مدت تنها به اعتبار و شخصیت حقیقی و حقوقی یک نماینده آسیب وارد می‌کند بنابراین انتظار به‌حق از نمایندگان کردستان در مجلس اتخاذ مواضع اصولی و اظهار نظرهای غیرشعاری است چرا که مردم کردستان مردمی باهوش و فهیم هستند و همه آنچه را از نماینده خود نابجا تشخیص دهند در زمان مناسب به بهترین شیوه پاسخ می‌دهند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد نباید از این نکته غفلت کند که حتی با وجود دو دوره‌ای شدن ریاست جمهوری حسن روحانی، ماندن «عبدالمحمد زاهدی» در سمت استانداری کردستان دور از ذهن به نظر می‌رسد چه برسد به آنکه نام کس دیگری جز روحانی از صندوق‌های رأی 29 اردیبهشت 96 درآید بنابراین بهتر است جناب نماینده فارغ از این «دغدغه» به انجام وظایف قانونی خود و پیگیری مشکلات بی‌شمار مردم حوزه انتخابیه‌اش اهتمام ورزد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
به نماینده محترم مژده می دهم آسوده بخوابد و کوچکترین دغدغه را به دلش راه ندهد زیرا این برادران و مسئولآن دولت تدبیر درباره هیچ چیز تدبیر نکنند حداقل و صد البته در باره ماندن خود که می کنند.
مریوانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
از یک نفر جوان بی تجربه در امور سیاسی وملک داری نباید انتظار فرا تر از ظرفیت ذاتی اش داشت او هم جوان است وبه اقتضای سن جویای نام اگر خروجی رفتارش پسند نکته سنجان نیست دلیلش اهمال موکلین است که به نصیحت شیخ اجل گوش فرا نداده اند که میفرماید
به کارهای گران مرد کار دیده فرست
که شیر شرزه در آرد به زیر خمّ کمند
انشاالله نیتش خیر است کار نیکو کردن هم از پر کردن است مرور زمان اورا هم مجرب خواهد کرد از دست رفتن فرصت ها زیاد مهم نیست عادت کرده ایم
shahrvand
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
باسلام.حافظ مىفرماىد انانکه خاک را بنطر کىمىا کنند......دراىن ولاىت ماکىمىاگرانى هستند که تاریخ لنگه انها را بخودندىده است. از عدم اعجوبه خلق مى کنند تا وزىر و والى در اسودگى اموراتشان را دنبال کنند و مردم وجوانان و محرومىت وفقر و جاده هاى ناامن و.... به امان خدا.ان شاآلله والى بعدى......
سامرند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
براستی چنین مطالب و جملای از نماینده شهرستانی چون مریوان که مهد انسانهای بزرگ و توانمند و مردمانی با فرهنگ است بعید باشد من فکر مینکم ایشان به خود بیایید و تکذیبیه صادر کند.
بهاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
این نماینده جوان است و باید بیشتر دست به عصا باشد.

مشکلات با این شیوه گارد گرفتن حل نخواهد شد

قطعا این برادر عزیز در آینده کسب تحربه کرده و پخته تر خواهد شد و به این شیوه خود را را در مقابل مسئولان قرار نخواهد داد.چون با این شرایط برخورد کردن نه تنها مشکلات حل نمیشود بلکه بر حجم آنها افزوده خواهد شد.
ارام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
متاسفانە سیستم ... انتخابات در مناطق کمتر توسعه یافته چون کردستان اینگونه اشتباهات فاحش و سوتی های سیاسی را هم به دنبال خواهد داشت
اینجا سورانی برود مجلس یا هورامی، بیشتر مورد توجه هستش تا لیاقت و تواناییهای لازمه این امر وکالت، کسی که قوم و خویش و طایفه بیشتری داشته باشد ملاک مجلس رفتن خواهد بود، و همچنین غرور کاذب کسانی که خودرا پدر خوانده های سیاسی این مردم میدانند در دامن زدن به این گونه انتخابات نادرست تاثیر گذار است
شهروند
|
United States
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
انصافا از این همه نظرات کارشناسی نمایندگان کلی مشعف میشیم مگرخداوندمتعال به دادمان برسد
کارمند بانک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
از کسی که 17سال فقط کارمند بانک ... شعبه مریوان بوده و امروز به پست وکالت رسیده چه اتظاری دارید
برهان خدامرادی
|
Germany
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
ایشان همان فردی هستند که در دوران انتخابات با دکتر عارف عکس گرفتند و پخش کردند ولی در مجلس به آقای لاریجانی رأی دادند.
بزرگترین اشتباهم رأی دادن به این کارمنداصولگرای بانک بود، اما اگر خدا فرصت زندگی بدهد در دور بعدی جبران خواهیم کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار