مدیر مورد اعتماد دولت‌های «مهرورز» و «تدبیر»، همچنان از آینده می‌گوید
کد خبر: ۳۷۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵ 02 February 2017

معاون عمرانی استاندار کردستان که از معدود مدیران بازمانده دولت «مهرورز» در دولت «تدبیر» هم هست انگار متوجه گذر زمان نیست و بدون توجه به مدت باقی مانده از عمر دولت یازدهم همچنان بر «باید»گویی که علی‌القاعده شعار روزهای آغاز به کار یک دولت است اصرار می‌ورزد!

به گزارش تابناک کردستان، شمار جلساتی که مدیران ارشد دولت یازدهم در کردستان بدون حضور رسانه‌های مستقل برگزار کرده‌اند از شمار خارج شده است؛ یکی از آخرین جلساتی که ظاهراً به این شیوه برگزار شده «جلسه ساماندهی دستفروشان شهر سنندج» بود که خبر آن در پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری منتشر شد.

در این به اصطلاح خبر 8 پاراگرافی که اظهارات معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان را منعکس کرده، این مدیر که از قضا افتخار مدیریت در سطوح بالای دولت‌های نهم، دهم و یازدهم را در کارنامه کاری خود دارد، 7 بار از کلمه «باید» استفاده کرده است.

حال اگر «باید»گویی از جانب مدیران در هر دولت را شعارگویی قلمداد کنیم می‌توان گفت مدیران هر دولتی در ماه‌های ابتدایی شروع به کار آن دولت، ارائه شعارهایی را در دستور کار قرار داده و با این کار به نوعی برنامه‌های خود را برای اجرایی کردن در اختیار عموم قرار می‌دهند.

اما اگر تنها چند ماه مانده به پایان عمر یک دولت، مدیری همچنان بر بکارگیری عبارات شعارگونه اصرار بورزد با عرض پوزش می‌توان، هم در توانایی و هم در صداقت وی با مردم تردید کرد.

تبدیل آرزوهای معاون عمرانی استاندار کردستان به خبر

اگرچه نگارنده آنچه را معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان مطرح فرموده چیزی جز «آرزوهای این مدیر که به خبر تبدیل شده‌اند»، نمی‌داند اما ممکن است مردم نظر دیگری داشته باشند و بخواهند با طرح سؤال زیر از نماینده عالی دولت یازدهم در کردستان موضوع را روشن کنند.

جناب آقای استاندار! جنابعالی که عملکرد این مدیر در حوزه عمران دولت دهم را پسندیدید و وی را در سمتش ابقا کردید چرا در همین مواردی که تنها محدود به یک حوزه کوچک می‌شود و اتفاقاً خود آقای معاون هم آدرس را داده عملکردش را با چند پرسش روشن و ساده زیر ارزیابی نمی‌کنید؟

* اگر «باید این مسئله را حل و فصل کرد»، چه کسی مسئول انجام این کار است و چرا تاکنون به وظیفه خود عمل نکرده است؟

* اگر «باید مواد قانونی مرتبط با این موضوع را اجرا کرد»، چه کسی مسئول اجرای این مواد است و چرا تاکنون در انجام وظیفه کوتاهی کرده است؟

* اگر «همه باید کمک کنند تا شهرداری کار خود را به درستی انجام دهد»، چه کسی متولی فراهم کردن زمینه این کار بوده و چرا تاکنون اقدام نکرده است؟

* اگر «باید زمینه‌ای فراهم شود که این اقتصاد در سطح شهر فعالیت خود را انجام بدهد»، چرا تاکنون این امر محقق نشده و چه اتفاقی باید بیافتد تا مسئول انجام این کار دست به اقدام بزند؟

* اگر «باید ساختار شهر مطالعه ... شود»، مسئول انجام این مطالعه کیست و چرا کاری را که وظیفه‌اش بوده تا به حال انجام نداده است؟

* اگر «باید مرحله به مرحله پیش رفت»، مسئول برنامه‌ریزی برای این کار کیست و دلیل پس‌رفت در این حوزه که همه مردم شاهد آن هستند کدام مسئول و کدام دستگاه است؟

* و سرانجام اگر «جلسات ساماندهی دستفروشان باید به صورت شهرستانی برگزار شود»، این کار چرا تاکنون انجام نشده و چه زمانی قرار است در این ارتباط کاری انجام شود؟

با همه این تفاصیل، اینکه استاندار کردستان اصولاً به طرح این سؤالات از معاون هماهنگی امور عمرانی خود دست بزند امری بعید است؛ تازه اگر چنین اتفاقی بیافتد و «زاهدی» احیاناً به این نتیجه برسد که معاونش در انجام وظیفه ناموفق بوده در فرصت باقیمانده تا پایان عمر دولت یازدهم امکانی برای تغییر در جهت اصلاح متصور نیست.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
با سلام
جناب زاهدی چه بپذیرد و چه نپذیرد نیروهای اجرایی کلیدی پیرامونش خصوصا نیروهای بومی افراد ناتوانی هستند و این باید گویی ها در سخنرانیهای تقریبا همه انها وجه مشترک است و این افراد به جای سخن گفتن از کم و کیف امور اجرا شده بیشتر به طرح موضوعات انشا آنهم در سطح ابتدایی می پردازند
شاید هم زاهدی جندان اهمیتی به انجام امور ندهد و بیشتر در اندیشه توسعه افکار سیاسی مورد پسندش باشد والا با ان پتانسیل تجربی که دارد چنین عملکردی از وی سوال برانگیز است
الله اعلم
پاینده باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
جواب همه این باید ها بسیار روشن است و طرح آنها تکرار مکررات است و بی نتیجه
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
با سلام. انانکه خنثی و تسلیم عمل می کنند در تمام مدیریت ها جا دارند و ایشان اطمینان دارد در دولت بعدی هم مدیر خواهد بود چون با کسی چالشی ایجاد نمی کند و برنامه ای هم ندارد. بنده خدا کارهای روز مره اش را انجام می دهد و مدیران ارشد نیز اینگونه افراد را بیشتر می پسندند. اگر اینطور نبود جناب زاهدی با تجربه چندین استان همان ماه اول از فرد باتجربه و برنامه داری بجای ایشان استفاده می نمود.
ان شاالله والی بعدی اینطوری نباشد
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
با احترام به نظر شما همشهری محترم من یک کارشناس ساده استانداری هستم فقط می خواهم بگویم چرا بعضی از ما انسانها توانایی دیدن انسانهای موفق بومی خودمان را نداریم
تعجب میکنم شما از تجربه و برنامه گفته اید اولا از نظر تجربه ایشان از شهرداری گرفته تا معاونت مدیرکل و مدیر کلی و چهار سال سابقه معاونت عمرانی تجربه نباشد پس تجربه چیست اگر ایشان تجربه وبرنامه نداشته باشند چطور 4استاندار با سلایق متفاوت سیاسی به ایشان اعتماد میکنند و پست های کلیدی و حساس را به وی میسپارند انشاالله که حسادت و ک....را در نظرهایمان دخیل نکنیم و قدر انسانهای خدوم و موفق را بدانیم اگر هم ندانستیم اشکال نداردحداقل میتوانیم تخریب گر نباشیم...
شهروند
| United States |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
این اقا محمد کارمند ساده استانداری ظاهرا سنگ این معاون رابه سینه می زند کاش از تجربیات موفق مافوقشان نمونه هایی ذکر می فرمودند
همشهرى
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
محمد خان چرا کارى مىکنى ناگفته ها را بگوىم اولا اىشان بعد از معاون شدن در پردىس دانشگاه کردستان شهرىه اى کارشناسى ارشد را به لطف دکتر ع که کارمند هم رتبه دهه 70 بودند را گرفت ثانىا برات متاسفم که بى اگاهى رشته هاى مهندسى عمران را زىر مجموعه شهرسازى مى دانى ىا ىنکه شما هم مانند اىشان به سمتى منتصب شد
متا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
در مورد نیروی حرف نزن هرچه باشد از نیروهای غیر بومی بی کفایت و بیسواد خیلی خیلی بالاترند.
پاسخ ها
شهروند
| United States |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
منا خانم بزرگوار مگر ایشان بومی هستند ؟ بوکان یکی از شهرهای اذر غ است
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
محمد جان سلام و ممنون از توجه به متن . برادر عزیز نکته همین جاست استانداران خطی که پاکسازی اتوبوسی کردن کاری به کار ایشان نداشتند چرا؟ ایشان دیپلم اقتصاد و لیسانس جغرافیای شهری هستند از ریاضی و فیزیک و هندسه و طراحی راه و آب و زلزله و خاک و.... بی اطلاع تجربه اجرایی هم ندارد چون فقط کارمند بوده است . آقای م.م ایشان را مدیر کرد آقای م.ر ایشان را معاون عمرانی که هر دو از اصولگراهای چند آتشه رده بالای استان، هستندحال سوال اینجاست ایشان بدون تخصص عمرانی چطور اصلاح طلبان چند آتشه نیز ایشان را حمایت می کنند آنانی که پاکسازی عمومی کردند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
باسلام وادب
همشهری جان باز هم ضمن احترام به نظر شما نمیخواستم جواب بدهم ولی دور از انصاف دانستم
اولا من با توجه به جایگاهم از وضعیت پرسنلی ایشان باخبر هستم ، اهل سقز و کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری هستند اگر واقع بین باشیم تمام مواردی که اشاره کردید در زیر مجموعه این رشته قرار دارد.
ثانیا باز هم با احترام به نظر شما اصطلاح دو آتیشه بودن اصلاح طلب یا اصول گرا بخصوص در حوزه عمرانی را قبول ندارم و این نظر شخصی من است که مدیر بودن معاون عمرانی مهم است نه اصلاح طلب یا اصولگرا بودن که انصافا اگر قصد تخریب داشته باشیم که بحث دیگری است اما اگر اقع بین باشیم ایشان هم توانمنند هم با تجربه
و این نکته مهم است که مدیریت هنر است در وجود انسانها
و نکته آخراینکه آیا ممکن است که همه چهار ـ پنج استاندار محترم تشخیص اشتباه داده باشند و حاضر باشند عملکرد خود را زیر سوال ببرند و انتخاب اشتباه داشته باشند
به درود همشهری عزیز
شهروند
| United States |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
جناب محمد جنابعالی گه لطف کردید
قابل استحضار اینکه ایشان متولد روستای باغلوجه هستند و بزرگ شده بوکان لطفا به سقز منتسب نفرمایید
ضمن اینکه لیسانشان هم جغرافیا هست
اخر اینکه اهسته بیا اهسته برو نشد عملکرد
اگر جنابعالی یک کار ارزشمندازایشان سراغ دارید بفرمایید همه مریدش خواهیم شد
شاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
از سولاتى که باید م ر به مردم کردستان جواب بدهد، انتخاب جناب قادرى و رد صلاحیت گزینه اصلى براى معاون عمرانى در سال 92 است!!! و جناب روحانى تاوان نگهدارى جناب قادرى توسط آقایان زاهدى و فیروزى را خواهد داد !!!! (( آقایان به توصیه ناصحان و دلسوزان گوش نکردند و براى روحانى هزینه درست کردند)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار