وجه اطلاع‌رسانی دولت در کردستان انگار خیال اصلاح‌شدن ندارد
کد خبر: ۳۷۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲ 08 February 2017

روابط عمومی استانداری که چند ماهی است بی‌واسطه به حوزه تحت امر منصوب پرحاشیه استاندار کردستان اضافه شده باز هم کرامت برخی شهروندان را با نمایشی تبلیغاتی خدشه‌دار کرد و ثابت شد در حوزه اطلاع‌رسانی دولت در کردستان، در روی همان پاشنه می‌چرخد!

به گزارش تابناک کردستان، انسان خلیفه خدا در زمین و موجودی دارای کرامت ذاتی است و این کرامت ذاتی به روشنی از برخی آیات قرآن کریم مانند آیه 70 سوره اسراء، 72 سوره ص و 14 سوره مؤمنون قابل استنباط است.

رعایت اخلاق و حفظ کرامت انسانی یکی از سفارش‌های برجسته در ادیان مختلف الهی و نیز قوانین حقوق بشری تدوین شده توسط انسان است.

حال اگر برخی انسان‌ها ـ در هر مرتبه دنیوی که باشند ـ برای پیشبرد برخی مقاصد خود به کارهایی دست بزنند که کرامت برخی دیگر از انسان‌ها را خدشه‌دار کنند مرتکب عملی مذموم شده و این کار نه تنها آنها را به مقاصدشان نمی‌رساند بلکه از اعتبار اجتماعی آنها به شدت خواهد کاست.

از ابتدای سال جاری تاکنون چندین گزارش تصویری از دیدار مدیران دولتی کردستان با خانواده‌هایی که غالباً جزو اقشار محروم و کم‌بضاعت جامعه هستند منتشر شده است که از آن جمله می‌توان به گزارش تصویری بازدید استاندار کردستان از مرکز آموزشی توانبخشی معلولان به تاریخ 23 خرداد 95، گزارش تصویری دیدار معاون سیاسی استاندار کردستان با خانواده‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) به تاریخ 31 خرداد 95، گزارش تصویری دیدار معاون عمرانی استاندار کردستان با خانواده‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) به تاریخ 3 تیر 95، گزارش تصویری دیدار استاندار کردستان با خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی به تاریخ 4 تیر 95 و گزارش تصویری دیدار استاندار کردستان با مددجویان کمیته‌امداد امام(ره) در سنندج به تاریخ 11 تیر 95 اشاره کرد.

با تأملی در این گزارش‌ها دو سؤال اساسی مطرح می‌شود؛ استاندار کردستان از آن روزی که سکان هدایت امور کردستان را بر عهده گرفته تاکنون چند مورد مشخص از مشکلات گروهی معلولان را حل کرده است؟ و برای مثال «زاهدی» در بازدید از مرکز آموزشی توانبخشی معلولان پس از مطلع شدن از مشکلات، مشخصاً چه کارهایی برای معلولان جسمی حرکتی انجام داده تا رسانه‌ها بتوانند درباره کارهایی که قرار شده انجام شود، تحقیق کنند؟

در پرده‌ای دیگر اما، آنچه در خردادماه 95 ثابت کرد که در نمایش تبلیغاتی و البته ناشیانه رسانه‌های دولتی کردستان جای اخلاق خالی است انتشار گزارشی تصویری با عنوان «ضیافت افطاری استاندار کردستان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی» بود.

آنچه در این باره با قاطعیت می‌توان گفت آن است که آمران ثبت تصاویر و عوامل رسانه‌ای دولت، هدف‌شان خدشه‌دار کردن کرامت عده‌ای انسان شریف نبوده ولی ناخواسته مرتکب این عمل ناصواب شده‌اند.

خبرگزاری دولت در کردستان کارش کسب رضایت دولتمردان است، کارکنانش در دولت‌های قبل همین کار را انجام داده، حالا همین کار را می‌کند و فردا هم که دولتی دیگر سر کار آمد همان کاری را انجام می‌دهد که مطلوب صاحب‌منصبان تکیه داده بر سریر قدرت است، «مرا چیزی می‌باید گفت که تو را خوش آید».

خبرگزاری دولت در کردستان لزوم رعایت حریم خصوصی مددجویان دعوت شده استاندار به ضیافت افطار را فراموش کرد و دست به انتشار تصاویر مختلفی از آنها بر سر سفره و هنگام صرف طعام زد، کاری که با هیچ معیار اخلاقی قابل توجیه نیست.

و سؤالی که می‌توان از صاحب‌منصبان در کردستان پرسید آنکه، وقتی رسانه‌‌های تحت امر، لابد برای کسب رضای شما دست به این کار زده‌اند و ظاهراً شما هم رضایتمندانه به نظاره کار آنها نشسته‌اید ـ که اگر غیر این بود آن گزارش اکنون از خروجی خبرگزاری دولت حذف شده بود ـ تنها به این سؤال پاسخ دهید آیا حاضر هستید تصاویر اعضای خانواده شما در حال صرف غذا ثبت و ضبط شده و بر روی خروجی رسانه‌ها قرار گیرد؟

چند ماه از انتشار آن گزارش‌های تصویری گذشت؛ اما انگار قرار نیست انتشار چنین گزارش‌هایی از سوی رسانه‌های دولتی در کردستان متوقف شود! 17 بهمن‌ماه جاری روابط عمومی استانداری کردستان که چند ماه است به واسطه ابلاغ چارت جدید استانداری، دیگر بدون واسطه زیر نظر نورچشمی استاندار اداره می‌شود دو گزارش تصویری دیگر با عناوین «بازدید استاندار کردستان از خانواده های محرومین» و «ملاقات حضوری استاندار کردستان با مددجویان بهزیستی» منتشر کرد؛ «در روی همان پاشنه می‌چرخد»!

رویه معمول و مورد پسند در انتشار تصاویر چنین گزارش‌هایی در درجه نخست عدم انتشار است چرا که تنها هدفی که برای انعکاس گزارش تصویری از چنین دیدارها و جلساتی متصور است اهداف تبلیعاتی برای بهره‌برداری‌های خاص است و اگر هم قرار بر انتشار گزارش باشد، تنها تصاویری برای عموم منتشر می‌شوند که از پشت سر افراد مددجو و کم‌بضاعت گرفته شده باشند.

راستی یادمان باشد استاندار کردستان 6 بهمن ماه 95 در دومین نشست علمی کاربردی مدیران ارشد بهزیستی سراسر کشور در سنندج گفته بود: «حمایت از توانخواهان باید با حفظ کرامت انسانی باشد».

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
آخه وقتی یه مشت ... ریختن تو روابط عمومی استانداری انتظاری بیشتر از این نمیشه داشت . اینهمه متخصص این رشته هستن که ميتونن با اطلاع رسانی درست شان استاندار رو حفظ کنن ازشون استفاده نمیشه اونوقت هرچی ... جمع کردن دور خودشون واقعا از استاندار بعيده این کار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
کاش به جای این نوشته شما خبرنگارها از مسئولان و خانواده اونها هنگام غذا خوردن عکس میگرفتید و منتشر میکردید
فقط اونجوری میشه متوجهشون کرد چکار دارن میکنن
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
از ضعف نمایندگان مردم در مجلس است که استاندار بدون داشتن واهمه ای از نظارت بر اعمالش فردی را رقم زن امور مردم استان کرده است که یک روز کار اداری را در هیچ سطحی تجربه نکرده وفعال ما یشاه استان است واین جسارت را پیدا کرده است که در جواب انتقادی که از اوشده است کلفتی پوست خودرا به رخ منتقدین می کشد وبدنگونه هل من مبارز می طلبد نمایندگانی که باید حافظ حقوق مردم در جلوگیری از شکسته شدن حریم قانون باشند چه جوابی برای موکلین خود دارند بالاخره یک روزی می رسد که نیازمند رای مردم باشند انوقت است که مردم اهمال انها را فراموش نکرده اند مدعیان سه گانه دروغین اصلاحات وسایر اعوان وانصار ان همه کاره استان هم باید پاسخگوی اجرای دستورات ان دردانه امده ازاستان مرکزی باشند این اطاعت ذلیلانه انها هم در اذهان مردم ماندگار خواهد ماند انها هم فراموش نمی شوند پایدار باشید
همشهرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
ما مردم کردستان خیر والى و چاکران درگاه و وکیل المنافع ها را مدتهاست بخشیده و امیدمان را به انان از دست داده ایم.
براستى وکیل و والى در مراسم تدفین مرحوم... ازخود نپرسىدند چرا در بین حاضرین، همچون بیگانگان بودند؟ و چرا مورد بى محلى قرار گرفتند؟ هم والى و هم وکیل بهتر است کارنامه خود رادرخلوت بازنگری کنند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
آقای استاندار چه عذرخواهی بکند چه نکند در عمل هیچ تفاوتی برای مردم کردستان نمیکند
کاش همه کسانی که از استاندار کردستان و منصوبانش در استان حمایت میکنند نگاهی به طرح هایی که در همین دهه فجر و هفته دولت در دیگر استان ها و کردستان افتتاح شد بکنند
این درد مردم کردستان با چه چیزی درمان شود که دولت در دهه فجر می آید و با افتخاز یک حلقه چاه افتتاح می کند
جناب آقای زاهدی هرچه اعتبار در 30 سال برای خود جمع کرده بود در این چند سال در کردستان به هدر داد و حالا دیگر هیچ کاری از دستش ساخته نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار