معاون استاندار کردستان خبر داد
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اختصاص اعتبارات به بخش‌های فرهنگی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ادارات باید در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج تلاش کنند.
کد خبر: ۳۸۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸ 20 February 2017

به گزارش تابناک کردستان، علیرضا آشناگر در جلسه بررسی ازدواج جوانان در استانداری کردستان در سنندج، معضل طلاق و خودکشی را از معضل‌های اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: این معضلات اجتماعی در استان کردستان در مقایسه با نرخ متوسط کشوری در وضعیت حاد و نامطلوبی قرار ندارند اما همین آمار نیز در استان نگران کننده است.

وی با بیان اینکه جامعه سالم نیازمند داشتن خانواده سالم است و ازدواج سنت حسنه پیامبر(ص) است گفت: خانواده مهمترین رکن اجتماع است و آسیب بر پیکره خانواده آسیب جدی بر جامعه وارد می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان حل مشکلات جوانان در امر ازدواج را نیازمند فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: در راستای تحکیم خانواده و فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان فرهنگ ازدواج آسان ترویج شود.

وی با بیان اینکه مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند ازدواج موفق جوانان را تضمین کند و مانع بروز طلاق زوجین شود گفت: بسترهای مداخلات اجتماعی به منظور حل مسائل اجتماعی در حوزه ازدواج جوانان فراهم شود.

آشناگر با اشاره به اینکه پایین بودن سن ازدواج دختران یک معضل فرهنگی تلقی می‌شود افزود: ازدواج دختران در سنین پایین منجر به طلاق می‌شود افزون بر آسیبی که بر مادر بودن دختران وارد می‌کند آسیب جدی برای جامعه تلقی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اداراتی مانند دادگستری و دانشگاه که با موضوع ازدواج سروکار دارند کارگاه‌های آموزشی ازدواج برگزار کنند و از روانشناسان و اساتید دانشگاه در امر مشاوره قبل از ازدواج استفاده کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه خانواده در دین مبین اسلام از قداست ویژه‌ای برخوردار است گفت: مراجع دینی و روحانیون موظفند جوانان را به امر ازدواج آسان ترغیب و تشویق کنند، همچنین در راستای فرهنگ‌سازی و آگاه کردن خانواده‌ها باید از ظرفیت مردم و نهادهای مردمی بهره گرفت.

وی افزود: همه ادارات باید در راستای تحکیم کانون خانواده و فرهنگسازی در امر ازدواج، کارگاه‌های آموزشی ازدواج برگزار کنند.

آشناگر اظهار کرد: از مقوله آموزش و مشاوره پیش ازدواج در سطح مدارس و دانشگاه‌ها نباید غفلت کرد و مباحث مربوط به ازدواج به درستی باید به جوانان آموزش داده شود.

وی اختصاص اعتبارات به بخش‌های فرهنگی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ادارات باید در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج تلاش کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه پدیده حاشیه نشینی در استان کردستان بالاست و زمینه بزهکاری و مسائل اجتماعی را فراهم می کند افزود: مسئولان موظفند در راستای حل معضلات حاشیه نشینی تلاش کند.

وی خاطر نشان کرد: ادارات در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج، با هم، هم‌افزایی داشته باشند و از موازی کاری پرهیز کنند تا برنامه اثر بخشی مطلوب داشته باشد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار