تابناک زنجان;
عوامل اقتصادی یکی از مهمترین دلایل افزایش طلاق در کشور ما هستند و هر چه بر عمق مشکلات اقتصادی خانواده ها افزوده می شود آمار طلاق نیز افزایش می یابد.
کد خبر: ۳۸۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹ 22 February 2017
پدیده طلاق یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی کشور ما محسوب می شود که در سالهای اخیر روند رو به رشد آن زمینه ساز نگرانی بخش عظیمی از صاحب نظران و پژوهشگران حوزه های علوم اجتماعی را فراهم کرده است.

بدون شک پدیده طلاق به عنوان یک معضل اجتماعی دلایل متعددی دارد اما این پدیده تلخ به تنهایی خود نیز زمینه ساز ده ها آسیب اجتماعی دیگر برای هر جامعه ای می شود که برخی از آنها هزینه های جبران ناپذیری را بر پیکره جامعه وارد می کند.

بطور مثال آسیب کودکان طلاق خود یکی از مهمترین مسائلی است که هر جامعه ای در دراز مدت باید هزینه های آن را تحمل و پرداخت نماید.

اما اگر نگاهی به عوامل زمینه ساز طلاق در جامعه داشته باشیم در می یابیم که عوامل اقتصادی یکی از مهمترین دلایل افزایش طلاق در کشور ما هستند و هر چه بر عمق مشکلات اقتصادی خانواده ها افزوده می شود آمار طلاق نیز افزایش می یابد.

متاسفانه استان زنجان نیز از گزند پدیده طلاق در امان نمانده است و در این رابطه به گزارش «ایرنا» معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان روز سه شنبه در اولین جلسه تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استان زنجان اظهار داشت: جمعیت این استان بر اساس سرشماری سال 90، یک میلیون 15 هزار و 734 نفر بود و در این سال، نسبت ازدواج به طلاق در کل کشور6.1 بوده و این نسبت در همین سال در استان زنجان 9.4 بوده ، یعنی در این استان از هر 9.4 ازدواج یکی منجر به طلاق شده است.

وی گفت: بر این اساس طی 9 ماهه امسال نیز نسبت ازدواج به طلاق در کل کشور 3.94 بوده و این نسبت در همین سال در استان زنجان 4.9 بوده، یعنی در این استان از هر 4.9 ازدواج یکی به طلاق منجر شده است.

سلمان حسینی افزود: بر این اساس در سال 94 و 9 ماهه امسال از هر 4.9 ازدواج یک مورد به طلاق منجر شده، در حالی که این مورد در سال 90، از هر 9.4 ازدواج یک طلاق بوده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی گفت: ارزیابی ها بیانگر آن است، واقعه طلاق در سال گذشته به نسبت سال 90، رشد 44.19 درصدی در این استان نشان می دهد.

وی اظهار کرد: این استان در سال 94 ،از نظر میزان طلاق در رده بیست و دومین استان کشور قرار داشته است و در این سال، بیشترین ترکیب طلاق ثبت شده در کشور مربوط به ترکیب سنی مردان 34-30 ساله با زنان 29-25 ساله که تعداد آن برابر 16 هزار و 286 می باشد.

حسینی افزود: در سال های 90، 91، 92، 93، 94 و به ترتیب یکهزار 602،یکهزار و 969، یکهزار و 912، یکهزار 996و 2هزار و 310 واقعه طلاق در این استان به ثبت رسیده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این معاونت 2 برنامه با رویکرد پیشگیرانه مهارت های زندگی، آموزش های پیش از ازدواج و خدمات روانشناسی به صورت حضوری و تلفنی را در دستور کار قرار داده است.

وی، مداخله، ارائه خدمات روانشناختی و مددکاری در قالب فعالیت مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق، تهیه و تدوین بروشورهای آموزشی در خصوص موضوعات مرتبط با طلاق، همکاری نزدیک با دادگستری با استقرار تیم تخصصی در محل شعبه های دادگاه خانواده، ارجاع متقاضیان طلاق به مراکز مورد تایید بهزیستی برای پیگیری تخصصی مشاوره و تنظیم برنامه های آموزشی به خانواده هایی که دچار طلاق شده اند را از برنامه های بهزیستی با رویکرد تشخیص و مداخله ذکر کرد.

- با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار