توسط حجت‌الاسلام جعفری انجام شد
حجت‌الاسلام رحیم جعفری در یک نشست خبری عملکرد و فعالیت‌های سه ساله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۸۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 25 February 2017

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج به ارائه گزارش عملکرد این اداره کل در طول سه سال اخیر در استان پرداخت و اظهار کرد: ایجاد فضای باز فرهنگی یکی از رویکردها و مبناهای فعالیت دولت تدبیر و امید بود که این مهم در کردستان به طور مطلوبی تحقق پیدا کرد.

وی گفت: برگزاری تعداد زیادی از برنامه‌های فرهنگی و هنری استان در طول این سه سال به خود هنرمندان و بخش غیردولتی واگذار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه فرهنگ مسئله‌ای عمومی و مردمی است نه دولتی، تصریح کرد: در طول این سال‌ها سعی کردیم کارها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را به نهادهای متشکل از منتخبان مردم هم چون شوراهای اسلامی و موسسات و مراکز فرهنگی و هنری طی انعقاد قراردادهایی واگذار کنیم.

وی از اجرای ۷۸۹ برنامه فرهنگی و هنری در این سه سال در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۴۰ مورد در حوزه نمایشگاه‌های هنری و تجسمی، ۱۰۵ مورد اجرای موسیقی، ۶۲ جشنواره، ۱۱۵ مورد اکران فیلم و غیره بوده است.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه گستره فعالیت‌های این اداره کل استانی است و نباید با سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مقایسه شود، افزود: یکی از تدابیر ما در طول این سال‌ها این بوده که بین دستگاه‌های فرهنگی استان رقابت ایجاد نکنیم بلکه در فضایی صمیمی به اجرای برنامه‌ها بپردازیم.

وی از رشد ۶۰ درصدی تعداد نگارخانه های فعال استان در برنامه پنجم توسعه نسبت به برنامه چهارم در استان خبر داد و اظهار کرد: تعداد عناوین کتاب‌های منتشر شده هم در این بازه زمانی ۸۴ درصد، شمارگان کتاب‌های منتشر شده ۳۰.۸ درصد، تعداد عناوین نشریات محلی منتشر شده ۵.۱ درصد و تعداد شمارگان نشریات محلی ۱۱۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: تعداد اجرای موسیقی ۵۰.۶ درصد، تعداد نمایش نامه‌های اجرا شده ۳۵.۶ درصد، تعداد فیلم‌های اکران شده ۲۲.۸ درصد، تعداد موسسات فرهنگی قرآن و عترت ۲۲۳ درصد، تعداد آموزشگاه‌های آزاد هنری ۶۶.۶ درصد و تعداد مراکز دیجیتال ۱۰۰ درصد در استان رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت تعداد موسسات فرهنگی و هنری چند منظوره ۱۲.۵ درصد، تعداد موسسات فرهنگی و هنری تک منظوره ۱۶۱.۵ درصد، تعداد عناوین کتاب تالیف شده ۸۴.۶ درصد و شمارگان کتاب‌های تالیف شده ۳.۸ درصد، شمارگان موسیقی تولید و تکثیر شده ۸۳.۳ درصد، تعداد مراکز بازی‌های رایانه‌ای ۴۱ درصد و تعداد ناشران استان ۵۶.۶ درصد رشد داشته است.

حجت‌الاسلام جعفری میزان رشد تعداد خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی را ۸۰۰ درصد خواند و عنوان کرد: میزان یارانه نشریات مکتوب و الکترونیک ۱۴۵ درصد، ظرفیت چاپخانه‌ها ۶۳.۴ درصد، ظرفیت سالن‌های فعال سینما ۱۶۵ درصد، تعداد کانون‌های تبلیغاتی ۱۸۲ درصد، تعداد خانه‌های نور ۵۷.۲ درصد و تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ۹۴ درصد ذکر کرد.

وی گفت: در مجموع کل فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان در برنامه پنجم توسعه نسبت به چهارم ۸۰.۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: در طول این سال‌ها انتقادات منصفانه و غیرمنصفانه نسبت به فعالیت‌ها و عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده ولی ما در این راستا هیچگاه واکنش منفی و شکایتی نکردیم چراکه این روش ما نبوده و نخواهد بود.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار