رئیس پلیس فتا کردستان خبر داد
رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: به وقوع پیوستن جرائم سایبری در کردستان نسبت به ۱۱ ماه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۳۸۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 26 February 2017

به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ فرامرز شاکری در نشست خبری خود که در محل پلیس آگاهی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست و یکی از دغدغه های مسئولان نظام نیز توجه به مسائل و فرصت های فضای مجازی است.

وی گفت: یکی از اولویت های شخص مقام معظم رهبری که در هفته دولت به آن اشاره کرد توجه به فضای مجازی بود که در همان زمان دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی را صادر کردند گرچه جلسات آن شورا منظم برگزار نمی شود اما توجه به فضای مجازی خود یک امر مهم است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان تصریح کرد: ما به عنوان پلیس منکر استفاده مردم از فضای مجازی نیستیم و به دنبال ایجاد امنیت و استفاده درست مردم از این فضا هستیم و هدف ما این است که در کنار مردم امنیت را در فضای مجازی برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی امروزه چاقویی دو لبه است، گفت: نحوه استفاده از این فضا افراد را ملزم می کند که در قسمت امن یا ناامن فضا مجازی قرار بگیرند و انجام اقدامات پیشگیرانه یکی از مهمترین کار های پلیس فتا است.

شاکری افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی با رویکرد پیشگیرانه برای جامعه هدف در مراکز آموزشی و ادارات و توزیع لوح های فشرده به صورت انیمیشن از کارهایی ما در زمینه پیشگیری بوده و علی رغم اینکه وظیفه اصلی پلیس فتا ایجاد امنیت است اما به عنوان رسالت بر وظیفه خود دانسته ایم که در این زمینه نیز فعالیت هایی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماه سال جاری وقوع جرم های سایبری نسبت به ۱۱ ماه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است، گفت: در بین افرادی که جرم را انجام داده اند ۸۲ درصد آنها مرد و ۱۸ درصد زن بوده که اکثر متهمان را شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده ایم.

رئیس پلیس فتا استان کردستان افزود: علی رغم اقداماتی که در زمینه پیشگیری انجام شده است اما به وقوع پیوستن جرم های سایبری در استان کردستان نسبت به ۱۱ ماه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته و دلیل آن نیز نشات گرفته از عدم آگاهی کافی افراد در استفاده از فضای مجازی است.

وی به انگیزه افراد در وقوع جرم اشاره و اظهار کرد: ۲۷ درصد از جرائم سایبری اتفاق افتاده در زمینه منافع مالی و اقتصادی بوده، ۳۶ درصد آن انتقام جویی، ۲۴ درصد مسائل ضد اخلاقی و ۱۴ درصد از انگیزه مجرمان سابیری در استان کردستان سرگرمی و کنجکاوی بوده است.

شاکری با بیان اینکه سهم استان کردستان در جرائم سایبری ۱.۳۴ درصد از کل جرائم کشور بوده است، گفت: ۴ درصد از مجرمان کمتر از ۱۷ سال، ۴۰ درصد از مجرمان در گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال و ۵۵ درصد از مجرمان بالای ۲۶ داشته اند.

وی به هفت طرح انجام شده توسط پلیس فتا در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: مبارزه با داروهای غیرمجاز، شرط بندی و قمار بازی‌های موجود در فضای مجازی و برخورد با کسانی که اطلاعات مشترکین همراه اول را به فروش گذاشته بودند قسمتی از هفت طرح انجام شده پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با تاکید بر استفاده درست و آگاهی پیدا کردن از نحوه استفاده از فضا های مجازی گفت: ۶۶ درصد از جرم های به وقوع پیوسته در تلگرام اتفاق افتاده است و افراد باید آموزش اقدامات پیشگیرانه را یاد بگیرند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار