زاهدی: «ساختمان استانداری را به فرهنگسرایی برای سنندج تبدیل خواهم کرد»
کد خبر: ۳۸۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲ 04 March 2017

استاندار کردستان در مصاحبه‌ای برخی اقدامات فرهنگی‌اش در کردستان مانند «تأسیس موزه عروسک‌ها» را برشماری کرده با این حال هیچ سخنی درباره وعده‌هایش در این حوزه کاری، مانند وعده تبدیل ساختمان استانداری به فرهنگسرا بر زبان نیاورده است!

به گزارش تابناک کردستان، «عبدالمحمد زاهدی» نزدیک به یک دهه پس از بازنشستگی از کار اجرایی با «تدبیر» وزیر کشور و مجموعه دولت یازدهم، بار دیگر به عرصه مدیریت فراخوانده شد و نماینده عالی قوه مجریه در کردستان شد. 

نزدیک به دو ماه تا برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و کمی بیش از پنج ماه تا پایان عمر دولت یازدهم زمان باقی مانده بنابراین می‌توان گفت فرصت در اختیار استاندار فعلی کردستان برای عملی کردن وعده‌هایش، بیش از چند ماه نخواهد بود و اگر از جانب «زاهدی» وعده‌ای داده شده که عملی نشده باشد تنها کاری که می‌توان کرد یافتن علت عملی نشدن آن است. 

القصه، استاندار کردستان اخیراً در مصاحبه با یکی از نشریات محلی استان در ارتباط با آنچه عملکرد دولت در حوزه فرهنگ و هنر کردستان عنوان شده مواردی را برشماری کرده ولی متأسفانه اشاره روشنی به وعده‌های بر زمین مانده‌اش در این حوزه و علت عملی نشدن آنها نداشته است.

 

یکی از سؤالات مصاحبه مذکور درباره کار یا برنامه‌های نیمه‌تمام استاندار کردستان در حوزه فرهنگ و هنر است؛ مصاحبه کننده سؤال کرده «با توجه به نزدیک بودن پایان «دور اول دولت تدبیر و امید»! در حوزه فرهنگ و هنر کار یا برنامه‌های نیمه تمام دارید»؟ که زاهدی در پاسخ، بی آنکه به وعده‌هایش اشاره‌ای داشته باشد دوباره همان موضوع نخ‌نمای «سال 94 سال سختی بود» را پیش کشیده و از پاسخ دادن، به نوعی فرار کرده است؛ در اینجا برای روشن شدن موضوع، به یک وعده بر زمین مانده استاندار کردستان در حوزه فرهنگ اشاره‌ای گذرا خواهیم داشت. 

«ساختمان فعلی استانداری را به فرهنگسرایی برای شهر فرهنگی سنندج تبدیل خواهم کرد»؛ این عبارت، عین همان کلماتی است که زاهدی 6 دی‌ماه 93 در حضور اعضای شورای اسلامی شهر سنندج و شهردار این شهر بر زبان آورده و خبر آن در پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان منتشر شده است. 

ای عجب آن عهد و آن سوگند کو

 استاندار کردستان در همان جلسه گفته در حال انجام مقدمات برای ساخت یک استانداری ویژه و جدید است اما حالا و پس از گذشت بیش از دو سال معلوم نیست آیا وی همچنان در حال انجام مقدمات است و یا پس از فراهم کردن مقدمات، قدم‌های دیگری هم برداشته است؟ و حالا که به نظر نمی‌رسد زمانی برای تحقق این وعده در اختیار «زاهدی» باشد، احیاناً اقدام بعدی وی در این باره چه خواهد بود؟ 

نباید از نظر دور داشت که دولت چند ماهی است مشغول ساخت و ساز در محوطه فعلی استانداری کردستان و احداث ساختمان معاونت عمرانی است و این می‌تواند مؤید این امر باشد که احداث یک ساختمان جدید برای استانداری کردستان آنطور که «زاهدی» در جلسه 6 دی ماه 93 وعده داده بود منتفی شده و بالتبع تبدیل ساختمان فعلی استانداری به فرهنگ‌سرا هم خود به خود منتفی است! 

و اما نکته آخر، استاندار کردستان، خود، بهتر از هر کسی می‌داند که «خرده اقدامات فرهنگی» مانند «تأسیس موزه عروسک‌ها» و کارهای دیگری از این دست که وی در مصاحبه خود به آنها اشاره کرده، اگرچه می‌تواند عملی مثبت قلمداد شود اما به هیچ وجه پاسخگوی ظرفیت عظیم فرهنگی کردستان نبوده و ای کاش جناب «زاهدی» به جای این اقدامات جزئی توان خود را در این چند سال صرف تکمیل تالار فرهنگ شهر سنندج که عملیات اجرایی آن از دوره دولت اصلاحات آغاز شده، می‌کرد تا هم به بخشی از مطالبات مردم پاسخ می‌گفت و هم یک کار توسعه‌ای ماندگار به نام دولت «تدبیر و امید» در کردستان به ثبت می‌رساند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
نه والله آقای استاندار
بخدا قسم راضی نیستیم بیفتید تو زحمت
چه کاری آخه
موزه عروسکها رو زحمت کشیدید تأسیس کردید
یه کار ماندگار است و دیگه کردستان تو حوزه فرهنگ هیچ کمبودی نداره
اگر هم دولت دوازدهم و بقیه دولت ها در کردستان شما استاندار بودید تو هر دولت یه موزه جدید واسه عروسکها بسازید که خدای ناکرده جا کم نیاد و تو حوزه فرهنگ هم کسی گله ای نداشته باشه
فرهنگی
|
United States
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
تالار سنندج سال 83 پروژه ش شروع شده یعنی زمانی که هنوز اقای زاهدی بازنشسته نشده بود!
و استاندار زحمتکش به جای اینکه پیگیر کار تالار باشه که هر وقت از استانداری میاد بیرون و میره تو جلوی چشماشه رفته موزه عروسک تأسیس کرده!
چی بگم من دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
مصاحبه کننده سؤال کرده «با توجه به نزدیک بودن پایان «دور اول دولت تدبیر و امید»! ...
حداقل به این نشریات نمیگن تابلوبازی درنیارید
تا حالا هیچکس و هیچ رسانه ای تو ایران اینو نگفته ( پایان دور اول دولت تدبیر و امید)
حتی طرفدارهای دو آتیشه آقای روحانی
وقتی کار رسانه سفارشی بشه اینجوری میشه
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
اقای زاهدی یک نفر است دلیل اصلی بی رمقی امور اجرایی در استان ضعف عملکرد و ناتوانی زیر مجموعه اجرایی زاهدی است همه منصوبین زاهدی در دستگاههای اجرایی باستثنای یکی دونفر فقط در ظاهر همراه استاندار هستند در باطن به فکر حفظ خود در مناصب بعد از زاهدی هستند این جماعت نه دلسوز مردمند و نه وفادار به ولی نعمتانشان ذلیلان هوای نفس اند حیات و وجودشان در همجواری مناصب معنی پیدا می کند انصاف نیست که همه تقصیرات به زاهدی نسبت داده شود وعافیت طلبان بومی و پرمدعا در عافیت فراموش شوند اگر زیر مجموعه زاهدی توانا و کارآمد بودند وجود زاهدی یک فرصت بود باور کنیم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
متأسفانه دولت تدبیر و امید در کردستان مظلوم واقع شده است
منصوبان دولت در این استان با مسئولان سایر استان ها تفاوت بسیار دارند
نباید کم کاری مسئولان استان را به حساب دولت نوشت
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
مگر نه اینکه کم کاران بى مسئولیت را دولت منصوب و چهار سال بى توجه به کم کارى و.... انان ،حمایت شان نموده است؟
پس دولت مسئول تمام کارها و..... انان است. براستى اگر خواست دولت منطبق بر عملکرد اینان نبود چرا عزلشان نگرد؟
راستى یادم امدم وزیر محترم کشور گفت ... در کردستان یافت نمى شود!
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
جناب زاهدى که استاد ... بوده اند خوب مى داند که کارهاى بزرگ را به ادمهاى گوچک و بى تخضص بسپارد تا اب از اب تکان نخورد چون انان براى حفط منصب خود فرمانبردارند و برنامه اى هم ندارند که جناب والى را به زحمت اندازد و لازم به حمایت و پى گىرى باشد. و او هم درکمال مسرت و استراحت حکمرانى مى کند. .......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار